Inreda en Gabber-bur

L

Lejonflickan

Jag har fått köpa en Gabber-bur, ni vet en sån där med plast sidor, typ Duna, eftesom min gerbilflickor bestämt sej för att inte vilja veta av varann. Är det nån som har bra tips på inredning i denna bur, som den är nu så HATAR hon verkligen buren. Jag har bara satt in hus, sandbad och lite småsaker och hon tycker det är APA-tråkigt. Jag har tänkt mej att göra nån slags hylla på ben som täcker en tredjedel av buren, där jag kan ha matskålar osv på. I övrigt då? Sandbad, rör osv, vad kan jag mer hitta på och har ni några tips om hur man fäster saltsten (behövs inte till gerbil - jag vet, men vill ha ändå) och gnagstänger?
Nån som byggt ett sånt här fristående "bord/hylla" och har tips om hur man lättast gör?
BUren är 71*46*29 invändigt...

Please?

en hängmatta kanske??? min kompis har en gammal handuk åt sin ena som också fått lov att skilja åt hängande i taket med en liten trappavsats till hon har fäst den med klädnypor

tja varför inte? men jag har inte fått nån av mina gerbiler att bli intresserade av hängmattor, de ser dem bara som gnagobjekt. Mer tips?

njae det vet jag inte riktigt kanske en hamster boll som man kan ha "djuret" att springa i på golvet brukar roa de flesta gnagare och en del grenar kanske?

Mmm - rot var inte dumt - tack! Jag får ut och leta!
:bow:För de där mangroverötterna man kan köpa till akvarier, är det nån som vet om de är giftiga på nåt sätt för gnagare?
Rör lade jag dit igår.

Hmm, bra fråga! Har jag inte alls tänkt på... Men har sett att de har på en (bra) zooaffär här med väldigt kunnig personal, så jag tror inte det :)

Mina gerbiler springer lösa på golvet 2-4 timmar per dag, så hamster boll - nej.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka