Indras första hoppträning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick in i transporten på tredje försöket. Lugnt ut och på med sadel. Sedan gick vi till paddocken där två andra hade lektion. Då kom hon på att hon inte var själv och gnäggade och det var hästar och föl i hagarna. En ny värld! Jättespännande. Lite spännd och trippade runt i början men efter några varv i skritt och trav blev koncentrationen bättre. Travhoppade på diagonalen. 50 cm. Visa nästa hinder och sedan lägga ihop de två, i galopp. Jättebra gick det. Inte högt över och inte för fort. Lite vingligt men som det brukar. Sedan bom, räcke och oxer med fem och en halv meter emellan. Fick träna på frammåt i avståndet så det bara blir ett galopp språng och sedan fram efter ordentligt. Otroligt bra gick det för att vara första gången. Nu ska vinträna diagonal och kombination på 70-80cm höjd på sista oxern. När det sitter får vi be om nästa lektion.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I måndags hade jag hopplektion och fick Jättehästen igen. När jag kom till stallet så stod han redan i stallgången och blev borstad. Så...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Var hos grannhästen, kajsa, idag med tinki och indra. Kajsa hade redan börjat hoppa innan vi kom och det såg lite högt ut tyckte jag för...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inför hoppdelen av klubbcupen som jag ska vara med på, så fanns det möjlighet att anmäla sitt intresse för att vara med på en...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama