Equilina

Trådstartare
Fick (äntligen) passet till min -08 idag, tro fan att de har skrivit dit fel namn!! :mad: :confused: De har bytt ut två bokstäver så nu står det Corleone T istället för Corleano T. Vad är meningen med att de förespråkar att man textar tydligt när det ändå inte hjälper? Jag var extremt noga med att skriva tydligt för att slippa just sånt här, f-n vad arg jag blir!!

Ska ringa dem first thing i morgon, men kommer de att rätta det?
Får jag vänta ett halvår/år till på nästa pass nu?
Eller kan jag kräva att de gör en "expressbeställning" på ett nytt?

SUCK!

Sv: Idioter!!

Vet inte vilket förbund du hör till, men det brukar stå att man ska kolla så att alla uppgifterna är korrekta när man får ett nytt pass.
De som jag haft fel på , vilket inte är så många, har åtgärdats snabbt och utan kostnad om det är registerande förbund som gjort fel.

Självklart kommer de rätta det, med i kuvertet du fick passet i så ska det ligga en lapp som gäller reklamationer, har för mig det står instruktioner där också för hur man gör.

Hur lång tid det tar vet jag dock inte... Förhoppningsvis fortare eftersom de nu inte väntar på DNA analysen och de kanske visar lite goodwill om de missat..

Jag tror att de läst och trott att det stod Corleone som väl är betydligt vanligare än ditt namn, slarvigt av dom, håller med om att ber dom en texta tydligt av den anledningen så ska de väl läsa ordentligt också..
Men alla gör ju misstag..

Förstår att du är irriterad!

Måste skriva att jag förra året fick mitt pass på 5dagar INKL lördag-söndag, samt att de ringde och frågade om namnet skulle stavas så, hon trodde det men var osäker. Mycket bra service :bow:
Men det var inte ASVH förvisso men otroligt bra service, jag tycker det är synd att inte ASVH kan hålla lite kortare handläggningstider, det är ju inte så att de inte vet att det dräller in papper under senare delen av året, visstidsanställning kanske?!

Om det gäller ASVH men andra förbund borde ha liknande rutiner vad gäller reklamationer

Det gäller ASVH. Jag har för mig att det skickades med ett papper som det stod så på när jag fick stonas pass för några år sedan (alltså när de bytte från böcker till pass) men med detta kom bara fakturan och ägarbeviset.

Kommer det innebära något "klödd" för mig? Papper som måste skickas in på nytt osv? Eller det är klart, orginalhandlingarna måste de väl ha kvar och kunna använda igen...

Om du hittar reklamations pappret så är det nog bara att skicka in det med passet, har för mig man måste göra det inom 1-2v eller om det är 10 dagar kanske.

Kan inte tänka mig att du inte får ett nytt korrekt pass med bara det felaktiga passet som grund, de måste väl ha handlingar du skickade in på lager tills åtminstone reklamations perioden gått ut.

Reklamationspapprena från stona har jag inte kvar, det är ju flera år sedan. Och till detta fick jag som sagt inget. Men jag ska försöka prata med dem i morgon, inte helt lätt att få tag i dem har jag förstått.

Ah, de kanske slutat med det, står det inget på hemsidan hur man ska göra?!

De har telefontid fram till 12,00 har jag för mig och jag har alltid kommit fram enkelt när jag ringt, annars är de alltid snabba på att svara på mail.

Men hallå!
Hur fan kan du kalla dom för idioter?:mad:
Vad är detta att bli så jävla förbannad över. Lugna ner dig. Du är förmodligen felfri och har aldrig förväxlat en bokstav i ditt liv.

Det är ju bara att skicka tillbaka passet så får du det snart igen.
Kan tänka mig att det är lätt att göra fel med alla namn och nummer att registrera hela dagarna.

Du måste verkligen ha det jobbigt som går igång på nåt sånt här. Snacka om slöseri med energi.

/G

1994 köpte jag en fölunge som var absolut brun.
När jag kom hem med min häst och började granska passet som alltså uppfödaren hade fixat så såg jag att hästen stod som fux! :o
Ringde ASVH som snabbt och utan kostnad skickade ett nytt pass.
"Problemet" var löst inom några dagar! :laugh:

Men hallå!
Vad är detta att bli så jävla förbannad över. Lugna ner dig. Du är förmodligen felfri och har aldrig förväxlat en bokstav i ditt liv.

Kan tänka mig att det är lätt att göra fel med alla namn och nummer att registrera hela dagarna.

Du måste verkligen ha det jobbigt som går igång på nåt sånt här. Snacka om slöseri med energi.

/G

Håller med.

Men hallå!

/G
Det hade varit betydligt trevligare om du hade utelämnat svordomarna i ditt inlägg.

"Jävla förbannad" är en markant överdrift, lika så att kalla det att jag "går igång" på det. Jag är besviken (med all rätt) på ett företag som inte lyckats leverera den vara jag beställt. Inget konstigt med det. Trampade jag på en öm tå eller vad får dig att hoppa ur stolen på det här viset?

De har inte förväxlat en bokstav, de har skrivit ett helt annat namn.

Jag har fått svar på de frågor jag ställde vilket också var syftet med tråden.

"Jävla förbannad" är en markant överdrift, lika så att kalla det att jag "går igång" på det. Jag är besviken (med all rätt) på ett företag som inte lyckats leverera den vara jag beställt. Inget konstigt med det. Trampade jag på en öm tå eller vad får dig att hoppa ur stolen på det här viset?

De har inte förväxlat en bokstav, de har skrivit ett helt annat namn.

Jag har fått svar på de frågor jag ställde vilket också var syftet med tråden.
Tror du dom har gjort det med mening och för att jävlas med dig?
Alla kan vi göra fel, även en avelsförening ;)

Nej, och det har jag väl inte påstått någonstans heller?

Ja visst, de kan göra fel, och jag kan bli irriterad.

Förresten upptäckte en intressant grej förra veckan: på BLUP står det rätt namn. :confused:

Min -08:a fick också fel namn på passet. Det visade sig att ID-kontrollanten stavat fel på ID-beskrivningen. Jag ringde ASVH som fixade detta riktigt snabbt. Fick passet i början av veckan, skickade tillbaka dagen efter och hade nya passet i slutet av veckan. Inga problem alls.

Skönt att höra att de gick så fort! Jag kollade minst 3 ggr att det stod rätt överallt, har kopior på det också som jag var tvungen att kolla igen :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka