huvudskakning?!

F

FingalZonett

Har en 18 årig vallack. fd travare
som har börjat "skaka" på huvudet är allt från skakningar till ryckningar. han har ingen feber eller något ovanligt annars.
Undrar va detta kan vara ?
är som om det är något som irriterar honom.
Bör ja tillkalla veterinär eller finns det någon logisk förklaring ?

mvh
sandra

Sv: huvudskakning?!

en del hästar skakar på huvudet, lägger det på snedd och så när dom har huvudvärk. Ber en massör komma ut och kolla igenom hästen, kan vara spänningar eller dåligt anpassat träns/grimma osv.

Kan kanske vara headshaking syndrom?

Har en 18 årig vallack. fd travare
som har börjat "skaka" på huvudet är allt från skakningar till ryckningar. han har ingen feber eller något ovanligt annars.
Undrar va detta kan vara ?
är som om det är något som irriterar honom.
Bör ja tillkalla veterinär eller finns det någon logisk förklaring ?

mvh
sandra

Är det vid speciell tillfällen ?
Hur gör han när han rycker ,skakar? möjlighet att filma ?
Jag skulle ha tagit ut veterinär och kollat om den började helt plötligt skaka fast den inte gjort det tidigare osv.

Mvh Cinora

Är det vid speciell tillfällen ?
Hur gör han när han rycker ,skakar? möjlighet att filma ?
Jag skulle ha tagit ut veterinär och kollat om den började helt plötligt skaka fast den inte gjort det tidigare osv.

Mvh Cinora

alltså, han har börjat gjort det mer och mer. men han är pigg och glad , feberfri och allt sånt! ska kolla med stallkompisen som är massör om hon inte kan kolla igenom honom bara innan ja hör med veterinären

ja men det jag undrar gör han det vid speciella tider ? när han äter t.ex , alltid veterinär innan massör/ET liknande kollar. ruskar han på huvudet upp och ner ,sida till sida eller hur ungefär? eller är det små ryckningar ?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 548
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej! Min 4-åriga unghäst har sedan jag köpte henne varit ganska spänd vid uppsittning och gärna gått iväg, men senaste tiden har det...
Svar
8
· Visningar
2 318
Senast: corzette
·
Hästvård I ca 4 veckors tid har mitt 18-åriga sto betett sig underligt. Hon biter sig i flankerna, sparkas samt piskar irriterat med svansen med...
Svar
11
· Visningar
1 683
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka