Huvudskador på katt !!

ginnies

Trådstartare
Efter ett samtal med veterinär idag angående en hittekatts skador i ansiktet, förklarade veterinären att det inte var ovanligt.
Skador i ansiktet uppkommer när "ägare " kastar de ur bilen för att bli av med dem.
Inte bara det!
Jag blev upplyst om vanligheten att kasta sin katt ned från Ölandsbron.
Detta klarade tydligen katterna, och samlades på en liten ö nedanför, där då djurvänner regelbundet får åka och hämta uppsimmande katter.
Har någon mer hört om detta?

Sv: Huvudskador på katt !!

:eek: Nej, har inte hört talas om detta. Huvva! :cry:

Man ska inte förväxla detta med en del katter som åker snålskjuts under bilen, ovetandes, och trillar ner.

Ja, att man kastar ut katter vet jag. En kollega till mig såg 2 små kattungar ligga nära varandra på motorvägskanten. Döda.

Jag vet att endel lägger katter i påsar/lådor som man sen lägger på vägen.

Fantasin är inte dålig hos dom som vill bli av med sina katter. Synd att katterna får möta så grymma människor med så lite annat än fantasi innanför pannbenet.

Jag har slutat förvånas över hur vidrigt människor behandlar katter, tyvärr.

Kanske skulle sätta upp ett skyddnät på bron? fast då hittar dom väl bara på nåt ännu värre.

Jag är förundrad över hur dessa människor fungerar som gör sådant, vad saknas hos dem; hur kan de leva normalt i samhället?

Härom dagen såg jag en klubb på facebook med lite över 60 medlemmar i Sverige som hade som intresse att köra ihjäl djur; katter, kaniner m.m och sedan fotar dem. Vad har gått fel? :confused:

Jag är förundrad över hur dessa människor fungerar som gör sådant, vad saknas hos dem; hur kan de leva normalt i samhället?

Härom dagen såg jag en klubb på facebook med lite över 60 medlemmar i Sverige som hade som intresse att köra ihjäl djur; katter, kaniner m.m och sedan fotar dem. Vad har gått fel? :confused:

Ja vet...vi binder dom på vägen....kör över dom några gånger och sedan tar kort på dom....

Folk som håller på med sånt är idioter....totala idioter....

//Domino_s

Skämt f*n över att vara människa när man hör sånt här...:eek:

Liknande trådar

Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689
Katthälsa Jaha, då har grannkatten troligen blivit påkörd, nån gång senaste dygnet. Mamma som är på besök kom ner och berättade för mig att...
2
Svar
24
· Visningar
2 350
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag och en kompis stötte på en vilt jamande katt precis intill vår lägenhetsbyggnad när vi skulle gå ut i kväll vid 18. Den verkade...
Svar
4
· Visningar
1 363
Senast: Centaur
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 531
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar