Hur tolkar man detta resultat?

ricca

Trådstartare
Är ingen expert på kattutställningar så vad menas med detta?

*kattens namn*:
CAPIB, NOM-K

Sv: Hur tolkar man detta resultat?

CACIB=Certificat d’Aptitude de Championat International de Beauté vilket är de certifikat katter som erhållit titeln champion tävlar om. 3 st CACIB (ett måste tas utomlands) ger titeln internationell champion.

NOM=nominerad vilket innebär att katten har nominerats till panel och i panelen tävlar katterna om titeln BIS=Best in Show.

Sv: Hur tolkar man detta resultat?

Är ingen expert på kattutställningar så vad menas med detta?

*kattens namn*:
CAPIB, NOM-K

Att den har tagit ett certifikat (dvs vunnit sin klass och nått upp 98 poäng) som heter CAPIB och även blivit Nominerad upp till panelen som är finalen typ. K står för att katten är kastrerad, vilket också visar sig i CAPIB. Hade den varit fertil hade certet hetat CACIB. Katten har titel Premier (PR som nog står framför namnet) och är på väg mot en titel som heter Internationell Premier (Internationell Champion för fertila) och det behövs 3 CAPIB från 3 olika domare och i 2 olika länder för att komma upp i titeln Internationell Premier, IP.

Min ena är Premier, så jag skriver hennes söndagsnamn
PR S*Lisuanto's Abiding Addiction.

Hade hon fortsatt på utställningar hade nästa cert varit CAPIB.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
287
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
168
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
390
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka