Hur snabbt visar sig en ändring i foderstaten?

ascha

Trådstartare
Säkert omöjligt att svara på, men hur snabbt visar sig en ändring i foderstaten? Låt oss säga att vi tar bort något (kraftfoder) för att hästen är tjock men motioneras som tidigare, när bör man kunna se en förändring?
 
Hmm. Vad innebär en snabbantning för en häst? HUr många kilo pratar vi om där? Hästar kan ju gå ned jättemycket under tex en tävling.
 
Hmm. Vad innebär en snabbantning för en häst? HUr många kilo pratar vi om där? Hästar kan ju gå ned jättemycket under tex en tävling.
10% av ursprungsvikten på en månad är iallafall en farlig viktnedgång. Om det finns några exaktare gränser vet jag inte.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har pga psykisk ohälsa haft problem att hålla vikten vilket resulterat i rätt många överflödiga kilon. Problemet är att det även...
Svar
15
· Visningar
1 246
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: Fibusen
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp