Hur ska man börja en konversation med försäljaren?

En förstahäst bör vara kry och igång, då får man roligast med den. Man ska inte köpa på sig problem som är kända, de brukar dyka upp ändå. Lägg hellre några tiotusen till på hästen istället för att behöva lägga det på veterinärräkningar. Och kolla upp hur hästen är försäkrad! Att köpa en häst med känt problem utan en vettig försäkring ska man bara göra om man har alldeles för mycket pengar som man gärna blir av med.

Vag gäller en provperiod så behöver man komma överens med säljaren om vem som står för eventuella skador på hästen eller vad som händer om något sker som ger en permanent minskning av hästens värde. Jag har träffat på få som över huvud taget kan tänka sig att diskutera att lämna ut häst på prov.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 769
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 602
Senast: CaisaCax
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp