hur ska jag fortsätta

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

spindel_17

hej

håller ju på o sätta igång min 23årigt dam.

hon har stått vintern/sommarn och har nu skrittat 1månad på lång tygel.och har börjat trava lite smått.

hur ska jag fortsätta???
hade tänkt såhär:
*trav rakt fram ca 1vecka
*och sen,börja rida lite i paddocken och jobba lite
samt cavaletti(så jag bygger upp ryggmusklerna)
*galoppera när det känns bra sen(efter typ 1-2veckor

tacksam:bow::p

Sv: hur ska jag fortsätta

Snälla

Du startade en liknande tråd igår. Gör som alla andra, jag har sagt till senaste veckorna. Använd den tråd som redan FINNS, som jag tipsade om i gårdagens tråd, i stället för att skapa ny. Det blir bara jobbigt att bläddra i 2368 trådar om man vill ha tips och idéer om hur man sätter igång sin häst. Det är bättre att ha alla 2368 frågor i en enda tråd.

Här är länken till den nålade tråd, som handlar om igångsättning.

Igångsättning efter konvalescens, bete eller liknande uppehåll

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Nevermind
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 685
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 107
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama