Hur ser den är analysen ut?

N

Nickan

:smirk:

Skulle även behöva hjälp med uträkning av foderstat för nu har jag helt enkelt gett upp på att räkna själv :(

NÅN som vill ställa upp?? :) ;)

Torrsubstans 60%
Smpr 20g/kg foder
energi 7,5 MJ/kg foder
Kalcium 1,5 g/kg foder
Fosfor P 0,9 g/kg foder
Magnesium Mg 0,5 g/kg foder
kalium 8,5 g/kg foder


Och dessa siffror...
Råprotein 90 g/kg TS
Smpr 50 g/kg TS
Energi 10.0 MJ/kg TS

Hästen ifråga är en vbl-vallack på 6 år 164 mkh. Tränas 6 dgr i v 1-2 timmar varav 2-3 dgr rätt hårt. Går för tränare ca 1d/v Ganska svår att hålla i hull. "hottar" inte direkt till sig på havre men bör inte äta för mkt. I stallet jag står ingår ensilage, betfor, korn och havre och jag kan får tag i det mesta själv annars. Går nu på 1 kg lucernpellets (Hippo har jag för mig) 0. 5 kg betfor (torr mätt) betfor, 1 kg korn, 0, 5 kg havre. 1/2 dl steel-joint.
Nu står det still! Kom med förslag på mer info!

// Nickan!
 
Sv: Hur ser den är analysen ut?

ingen?? :confused:


Tacksam för all hjälp jag kan få :bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag är redigt trött i skallen så när bonden skickade analysen hängde jag inte alls med. Totalt blankt. Kan inte tänka för 5 öre. hur...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 983
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp