purity_666
Trådstartare
Jag var inne på den här sidan: http://all-that-is-interesting.com/famous-photoshopped-photos/1 där man ser hur historiska bilder har ändrats. Jag har också sett gamla bilder där det, av någon anledning, blev en trend att skojigt ta av huvudet på folk. Det var alltså porträtt av människor, så kunde de hålla deras huvud i knät eller liknande.
Många av de här är ju bra gjorda. På de riktigt gamla kan man ju fortfarande se konturerna där huvudet borde vara om man tittar efter, men ändå bra gjort.
Så innan datorernas och digitalbildernas tidsålder, hur ändrade de bilder då? Dubbelexponering på nåt sätt? Jag kan noll och ingenting om bildframkallning ska tilläggas så förklara som om jag vore 10 år gärna.
Många av de här är ju bra gjorda. På de riktigt gamla kan man ju fortfarande se konturerna där huvudet borde vara om man tittar efter, men ändå bra gjort.
Så innan datorernas och digitalbildernas tidsålder, hur ändrade de bilder då? Dubbelexponering på nåt sätt? Jag kan noll och ingenting om bildframkallning ska tilläggas så förklara som om jag vore 10 år gärna.