Bukefalos 28 år!

Hur / när börja (drag) träningen...?

Black

Trådstartare
Nu har min husky blivit ca 10 månader och eftersom detta är min första drag hund så har jag inte en aning om när man kan börja introducera draget...

Hjälp...:eek:

Hur länge ska man vänta?
Är det för tidigt att ex börja dra något lättare?

Hur gör ni andra när ni ska "köra in" hund?
Jag har fått en expanderlina, midjebälte och någon slags sele, tror den heter nomesele.
Mobba inte ut mig nu pga min okunnighet inom denna sport...:eek:

Mvh Black, :p
 
Sv: Hur / när börja (drag) träningen...?

Du har fått en bra länk där har du även ett forum att fråga på.
Men det åldersmässigt är det bara att köra igång men du behöver ju inte börja med milspåren;)

Kom att tänka på en sak, har du möjlighet, be om hjälp att prova in selen så att den hamnar rätt på hunden.
 
Sv: Hur / när börja (drag) träningen...?

Tack bägge två för era bra svar ! :)

Selen är utprovad till just honom.

Kanske jag kan prova med ett däck?
Han är i alla fall väldans dragvillig så jag hoppas att han kommer att tycka det är roligt. :p
 
Sv: Hur / när börja (drag) träningen...?

Nja....
Inte mycket men enligt väder gubbarna ska det ju tydligen komma en del idag... :d
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 315
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 255
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
1 913
Senast: Marje
·
Övr. Hund Hör ofta att man bör ha olika selar till olika aktiviteter så att hunden förstår skillnaden. Finns det några här som struntar i det...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp