Sv: Hur mycket????
Jag vet inte vad jag skulle kunna tänka mig att betala (har inte tänkt i de banorna) men om jag skulle räkna på det, så skulle jag räkna timpris för de timmar/dag jag skulle lägga ner på arbete med hästen.
Uppstallningen är ju en sak för sig, har du andra hästar inhyrda hos dig? Det är ju samma kostnader oavsett om du jobbar med hästen eller om den bara är inhyrd hos dig.
Timpriset är ju sedan beroende på om du är momspliktig, så att moms ska ingå.
Jag är annars sådan att jag skulle ha svårt att ta ordentligt betalt om jag gör det som hobbyverksamhet. Är det så att den här inkörningen sker på "arbetstid", alltså att du annars skulle utföra annat arbete, då ska du ju kunna leva på förtjänsten om du räknar på att du kör in hästar 40 timmar i veckan!
Dyrt eller inte beror ju sedan på hur många timmar/v du lägger på hästen, och hur lång tid inkörningen tar.
Fö är det ju en tolkningsfråga det där med inkörd! Vi har diskuterat det där när jag går och lär mig jordbruks/skogskörning, och inkörd för honom är att man kan köra hästen säkert framför de olika redskap man tänkt använda hästen till, medan inkörd i en annons kanske kan betyda att hästen gått framför en rockard ett par gånger!
Hoppas du får flera (och kanske mera upplysande) svar!
Lotta