Hur mycket hö går åt på lösdrift/dag Ca:

R

Raffe

Skulle vilja veta hur mycket hö det går åt för era lösdrifthästar, vid fritillgång, vad är det för hästar. osv
 
Sv: Hur mycket hö går åt på lösdrift/dag Ca:

Mitt Engelska Fullblod åt ca 16 kg/dygn när hon fick fri tillgång, och Islänningen i stallet ca 12 Kg.
Det går inte på lösdrift iofs, utan står i stall på natten.
 
Sv: Hur mycket hö går åt på lösdrift/dag Ca:

Vad har du för ts på det hösilaget? Är nämligen också intresserad av ngt slags "medelvärde" på åtgång vid fri tillgång.
 
Sv: Hur mycket hö går åt på lösdrift/dag Ca:

Här har de fri tillgång både ute och inne och står i kallstall så det är jämförbart med lösdrift.

Gå åt cirka 15 kg hösilage/dygn per häst, båda är araber, en nioråg valack (maxad D) och en åring (1½ år, också Maxad D men hon växer ju).

Kallblodsstoet, 153 cm i mkh åt 25 kg hösilage per dygn på fri tillgång.

TS ca 60%
 
Sv: Hur mycket hö går åt på lösdrift/dag Ca:

Dom gick på hö, ts84% :)
 
Sv: Hur mycket hö går åt på lösdrift/dag Ca:

Jag har svårt att säga eftersom hälften trampas ner ;) men jag har storbal på ca. 300-350 kg, det går en i veckan och jag har två stora hästar och ett litet russ. Ts ca 70%.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 319
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
3 030
Foder & Strö Jag och min familj har förverkligat drömmen och köpt en egen gård som vi ska förvandla till en hästgård! Dock så inser jag lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 461
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp