Hur känns ett missfall, vad ska jag göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

prinsus_

Trådstartare
Vi är i vecka 5+2 och jag har bara mått bra hittills. Nu för en stund sen gick jag på toa för att göra nr 2. När jag torkade mig fick jag lite blod på pappret - ni vet sådär rosa, inte rinnande mörkt färskblod utan utblandat med flytningar som när mensen kommer. När jag tittade i toastolen låg där en liten rödrosa geleklump stor som en halv ärta. Vad tyder detta på :confused: ? Har jag fått missfall? Jag känner ingen smärta alls, inte ens ett molande.

Jag ska åka till jobbet på Östra sjukhuset om en timma så Gynakuten kommer vara endast ett par hundra meter bort om jag får störtblödning inatt men om det inte blir någon dramatisk blödning behöver jag väl inte söka vård eller?

Vi är väldigt ängsliga nu...:(
 
Sv: Hur känns ett missfall, vad ska jag göra?

Det är helt normalt att man småblöder litegrann i början. Var dock uppmärksam på om det kommer blandat mörkt och ljust blod och om det tilltar.

Är det ett missfall är det inget du kan göra dessvärre. Och så tidigt i graviditeten är det ovanligt med nån störtblödning.

Har haft ett tidigt missfall (v.9-10 nånting) och det var bara när det som hunnit bildats skulle ut som det var jobbigt. Hade "värkar" i kanske 15-30 min (i stallet, medan jag väntade på att min hästs fodervärd skulle komma och hämta hästen...) och det släppte direkt när det kom ut. Utöver det kände jag ingenting.
 
Sv: Hur känns ett missfall, vad ska jag göra?

Som sagt små blödningar är väldigt vanliga i början av graviditen, när det börjar komma "klumpar" så ska man nog kolla upp det lite mer noga...
Ta det lugnt och känner du dig orolig så be om att få göra en ul...
 
Sv: Hur känns ett missfall, vad ska jag göra?

När jag hade det fick jag som mensvärk fast 4 gånger värre och då och då gjorde det riktigt ont som typ en värk, och jag blödde en del.
Tyvärr är detta allt jag minns nu :crazy:
 
Sv: Hur känns ett missfall, vad ska jag göra?

man har känsligare slemhinnor när man är gravid så om man har haft sex tex så kan man blöda litegrann... jag trodde jag hade fått missfall precis efter provrörsbefruktningen för att jag började blöda men bevisligen så gick det bra...

håller tummarna och hoppas allt är bra!
 
Sv: Hur känns ett missfall, vad ska jag göra?

Hej igen. Nu har jag haft mensliknande (röd) blödning i fyra timmar men ingen antydan till smärta. Vi har inte haft sex de senaste dagarna så det kan inte vara något sånt. Jag har pratat med min kollega som läser till barnmorska och hon har i sin tur ringt en kursare som har jobbat på mvc så det känns rätt så tryggt rent medicinskt, jag behöver ju inte kontakta någon gynekolog utan är det missfall så klarar kroppen det själv och min kollega gav mig rådet att göra ett gravtest om några dagar och om jag har fått missfall så ska jag vänta en menscykel innan vi försöker igen.

Inte särskilt roligt om det är missfall men det är ju naturens gång ifall det är nåt fel - vi läste att 30% av alla graviditeter slutar med missfall. Min kille är jätteledsen men jag känner mig okej - jag resonerar som så: jag blev gravid knappt tre veckor efter att jag tagit ut min hormonspiral så jag vet att det inte är fel på fertiliteten hos någon av oss och det är jag jätteglad för. Det är väl bara att försöka igen.

Men det är ju inte säkert att det är missfall, fast jag räknar med det så länge.
 
Sv: Hur känns ett missfall, vad ska jag göra?

Ta inte ut för mycket i förskott, kompisen fick oxå en ganska så kraftig blödning och till och med BM trodde att det var ett missfall så hon fick åka in på UL, hon var helt inställd på att det inte skulle vara något men där var det ett litet hjärta... Numera är det en rejäl grabb på nästan två år... Men hon tyckte att det var lite svårt att förstå att det var någon där ett tag eftersom hon var så inställd på att det var ett missfall...
 
Sv: Hur känns ett missfall, vad ska jag göra?

Bra resonerat, tänk också att ni faktiskt kan bli gravida tillsammans. Det rådet fick jag efter mitt tidiga missfall och nu sitter jag och skriver med min 2-månaders som i famnen, han hade inte funnits om jag inte fått missfall och utan honom skulle jag absolut inte vilja vara. Hur säger man: aldrig något ont som inte har något gott med sig...:love:

Sen behöver det ju som sagt inte vara missfall. Mitt var antagligen väldigt tidigt och kändes inte mer än att jag hade småblödningar i flera veckor (fick pga det reda på att jag var gravid).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp