P
prallan
I höstas fick ponnyn en "senskada" bak på djupa böjsenan. Jag trodde först att han hade sparkat sig med brodden då jag glömt sätta på hagskydden och han leker mycket och sparkar på sig själv När vet träffade ponny första gången var det svullet och hon trodde det var en relativt allvarlig senskada, att han trampat snett el fastnat el liknande, fick boxvila med skritt. Vid åb var senan jättefin och utan ärrvävnad. Då höll vet med mig att det bör ha varit ett yttre trauma med blödningar runt senan ist men vi beslutade att följa samma rehab-program, som innebar nu även trav, ökning med 1 min i veckan samt sjukhage. Jag hade honom inte i sjukhage då han bockar mkt och våra sjukhagar har järnrör som staket.. Nu är vi uppe i 7 min trav per pass och hagarna börjar bli torra så jag byggde en sjukhage i en stor hage igår. När dottern skulle leda in honom till sjukhagen, reste han sig touchade hennes arm så hon släppte honom. Han hade his time of his life!! Han var sååå lycklig! Han tog i varenda muskel han hade. Till slut fick jag tag på honom och han fick gå in i sjukrutan. Nu till saken. Senan är opåverkad! Precis lika kall och torr aom den ska vara! Så min fråga är då, ska jag fortsätta ha honom i sjukruta, eller ska han få gå i egen mindre hage? Kan vi öka rehabprogrammet el följa det?