Hur förvarar ni sjukvårdsgrejerna till hästen i stallet?

alazzi

Trådstartare
Allt blir ju guckigt och äckligt om man inte har en mycket bra låda med tätt lock. Var har ni för smarta tips?

I alla mina tidigare stall har vi haft stora skåp, garderober där det har gått ok att förvara allt men i nuvarande stall finns det bara plats för det allra nödvändigaste.

Sv: Hur förvarar ni sjukvårdsgrejerna till hästen i stallet?

Jag har alltid haft mina i en mycket bra låda med tätt lock :p .

Ett tips är att lägga i något fuktabsorberande i lådan, typ kiselgel (jag hade tex blågel som man torkar blommor med i en liten tygpåse, som jag bytte när den inte var blå längre).

Här tycker jag allt blir ännu snabbare kladdigt i stallskåp och lådor pga klimatet, det regnar ju eller är fuktigt mest hela tiden ...

I en hurts
hurts001.jpg

Vi har en plastlåda med lock, så det inte ska komma i nåt skräp.
Men kan jag lika gärna ha sjukvårdssakerna inne då jag inte har många meter mellan huset och stallet.

Det är mycket fuktigare här än i Sverige.

Jag har alla oöppnade förpackningar som ska vara sterila i en plastlåda med tättslutande lock i en stallåda.
Den lådan öppnas bara i nödfall och inget som tagits ur lådan får läggas dit igen..
Öppnade "vardagsförpackningar" förvarar jag i en likadan plastlåda fast på en hylla.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 492
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka