Hur är det med kval?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare JenniiePersson
  • Startdatum Startdatum
J

JenniiePersson

Ja är ju ganska grön inom dressyren.
Har detta året tävlat upp tom LB.
Jag har som mål att försöka starta en mvs innan 2012 är slut.
Då grunnar jag lite på det är med kval.
Man måste ju kvala för att få starta msv B rigth ?
Men måste man kvala för att få starta Regionalt?
Som jag fattat det behövs inget kval för att starta msv C men har för mig
att man måste ha något visst för att få starta Reg ?

Hjälp en vimsig dam :angel:

Sv: Hur är det med kval?

Ja det vet jag :) Var mest "statusen" jag var tveksam över :)

Det du kan ha blandat ihop är att det finns kvalregler för att tävla på nationella/elit tävlingar dock, och det även på LA nivå.

Till regional tävling
För att få starta i Msv B-klass skall ekipage två gånger, ha uppnått minst 62,00% i Msv C-klass.
6-åriga hästar äger rätt att starta i Msv B-klass utan föregående kval i
Msv C-klass.
För att få starta i Msv A-klass skall ekipage två gånger, ha uppnått minst 62,00% i Msv B:4, Msv B:5, FEIs Lagtävlansprogram för juniorer eller FEIs Individuella mästerskapsprogram för juniorer.
7-åriga hästar äger rätt att starta i Msv A-klass utan föregående kval i Msv C- eller Msv B-klass.

Till nationell tävling
För att få starta i Lätt A-klass, skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i
Lätt A:1 eller högre på regional tävling.
För att få starta i Msv C-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i
Msv C-klass eller högre på regional tävling.
För att få starta i Msv B-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Msv B-klass eller högre på regional tävling.
För att få starta i Msv A-klass, Intermediaire I och Intermediaire IB skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Msv A-klass på regional tävling.
För att få starta i Intermediaire II eller högre klasser skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Intermediaire I eller Intermediaire IB.

Till elittävling
För att få starta i Msv B-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Msv B-klass eller högre på nationell tävling.
För att få starta i Msv A-klass, Intermediaire I och Intermediaire IB skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Msv A-klass eller högre på nationell tävling.
För att få starta i Intermediaire II eller högre klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Intermediaire I eller Intermediaire IB.

De kan nog mkt väl stämma att jag blandat ihop dem :) Tackar och bugar :) :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tänkt väldigt mycket på olika saker typ igår kväll och mycket idag. Och jag har kommit fram till några saker som egentligen så...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 681
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025