Hundkiss i bäddmadrass

AgentCarter

Trådstartare
Hunden kissade i sängen inatt (var inte helt pigg igår men nu är pigg).
Hur städar man detta? Såg på nätet att sån där spray man köper i djuraffären bryter ner kisset, fungerar det +vatten på fläcken?
Hade egentligen velat hyra en mattvätt men verkar lönlöst på dan före dopparedan

Har ingen erfarenhet av hundkiss, men väl kattkiss (som om något väl luktar ännu värre) och då hjälper ättika utblandat i vatten. Blöt ner fläcken ordentligt, täck med ett tjockt lager potatismjöl, vänta tills potatismjölet är torrt och dammsug sen bort det. Funkade perfekt på vår bäddmadrass när en av katterna var sjuk och kissade en stor pöl på den. :)

Har ingen erfarenhet av hundkiss, men väl kattkiss (som om något väl luktar ännu värre) och då hjälper ättika utblandat i vatten. Blöt ner fläcken ordentligt, täck med ett tjockt lager potatismjöl, vänta tills potatismjölet är torrt och dammsug sen bort det. Funkade perfekt på vår bäddmadrass när en av katterna var sjuk och kissade en stor pöl på den. :)
Tack :)

Säger som ovanstående potatismjöl och ättika om man inte har "kisspray" att använda istället för ättika

Haha jag gjorde knappt någonting när min hund hade dille på att kissa i sängen. Skrubbade med vatten och diskmedel bara, sen lät torka. Luktade aldrig. :bow:

Liknande trådar

Hundhälsa Tänkte om någon kunnig människa här inne har någon idé, blir det inte bättre får vi såklart ta ett besök till veterinären. Natten mot...
Svar
14
· Visningar
2 336
Senast: Viva
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 899
Senast: Nominous
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 046
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
14 000
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2