hoppträning

vinkelina

Trådstartare
äntligen har vi kommit så långt att vi kan börja hoppa igen. Märker direkt att hästen är mycket mjukare dagen efter.

Dock har hon inte alls "hoppmuskler" och balans för tillfället vilket ställer till problem för oss. Går bra om det är 4-5 språng mellan hindren, men inte om det bara är 1-2, hinner inte plocka upp henne på den tiden (hon blir dessutom ruskigt stark då hon saknar muskelmassan) och allt blir bara katastrof.

oxrar vill hon inte heller klara just nu, att sträcka sig så långt räcker hon inte heller till :( och höjd så ligger vi på kanske max 50 cm (där kan ryttarens feghet oxå påverka :o )

vet att det tar tid att komma tillbaka, och hon är inte hoppad sedan i augusti. har varit med på två lektioner nu i mars men de gick apdåligt. skulle vara låga höjder men slutade med att hindren låg på närmare 1m i alla fall (frågade specifikt om det skulle vara låga innan jag kom med)

så nu tänkte jag att jag skulle träna lite själv i stället, bygga upp mitt självförtroende och ta det på vår nivå (tänkte flyga av i torsdags då vi var på hopplektion)

vilka tips skulle ni ge en gammal tanthäst som verkligen tänder till och en hopprädd ryttare.bra övningar som bygger muskler och spänst samt lite kontroll. Studs klarar inte mina knän av dock
 

Liknande trådar

Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 398
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 705
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 183
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
5 137
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp