hjälp ormen är lös!

F

FannyoArre

jag har en kompis boende hos mig sen igår, å idag då jag var på jobbet ringde hon å sa att hon inte kunde se ormen någonstans. :eek: Så nu är jag hemma, å har letat på alla tänkbara å icke tänkbara ställen jag kan..(Kan lägga till att det inte är första gången han rymmer, men jag har alltid hittat igen honom):angel: Nu funderar jag lite.

Vad händer med ormen om han har slunkit ner i toastolen?? dör han eller kommer kräla upp i nån annans toastol? :confused:
Är det troligt att han krypit in i badrummet över huvudtaget, för elementet är inte på så det kan inte vara varmare än 15 grader därinne! Å dras inte ormar till värmen? :crazy:

Det är förövrigt en majsorm på ca 150 cm lång.. lite större i omkrets än en 5-krona.

TAcksam för svar å Idéer..

Sv: hjälp ormen är lös!

Kolla bakom element, varma skrymslen och vrår. Tror inte de dyker ner i toastolen..

jag har kollat bakom alla element, bakom å under skåp å bokhyllor, i garderoben, mellan sängdynor å under sängen, i tvättkorgen, i påsar, i å under lådor, utrymmet mellan kyl å frys, i blomkrukorna... Har snart inga mer ställen jag kan komma på så här på rak arm. Jag bor i en etta så det är ju inte stora områden.. Å hundarna är ju inte heller till nån större hjälp eftersom dom aldrig har intresserat sig för den. De undrar bara vad jag gör hela tiden.

dessutom har jag hittat igen honom i toan 1 gång tidigare, så jooo.... Det är mörkt å trångt.. Men han var inte i vattnet då utan hade krypt in i hålrummet under sitsen, typ... :angel:

Det finns ju historier om ormar som krupit ner i toaletter för att dyka upp hos grannen, men jag vet inte om det är majsormar eller andra sorters ormar det handlat om. Det känns ju inte troligt dock, men kan vara ett alternativ om den verkligen inte finns i lägenheten. Har du kollat alla köksskåp? Ventilation?

När vi hade majsormar,så när vi satt med dom i soffan,så ville dom gärna krypa upp bakom soffan i själva ryggstödet!
Det är oftast hål under soffan upp i ryggstödet,och där brukar det finnas som hyllor,är väl typ något stöd till soffan,men perfekta hyllor för ormar!

De gånger min kompis orm har rymt så har hon hittat honom i skåpet under diskbänken, där man brukar ha sopor och annat... , tydligen varmt, mysigt och kanske lite högre luftfuktighet (?) där bland rören.

Åh, herregud, jag hade avlidit om det hade varit hos mig:eek:

Men, är du säker på att hundarna inte har gjort processen kort med ormen...? Och som movi skrev, soffor har många utrymmen.

Är det inte bra att se till att ormen inte kan komma ut? Det kan ju inte vara bra för den att vara utanför terrariet en längre tid..?

tack för tipsen.. Men jag hittade honom när jag kom hem från en fest imorse. Då kom han krälande från badrummet, så han är tillbaka i sitt terrarium igen. Nu har jag lagat hålet i nätet som han gjort när han rymde, får se när han bestämmer sig för nästa äventyr då.. haha

Fy hade jag vart din granne hade jag dött, om jag hade hittat en orm nånstans i min lägenhet så hade jag aldrig vågat bo där igen

Vad har du för terrarium som ormen kan rymma ur? Det låter ju inte så ansvarstagande :confused:

kl

Inte konstigt att en del vill förbjuda ormar när somliga har en så sjukt slapp attityd gentemot sin orms rymmande... :grin:

Majsormar ar riktiga artister nar det kommer att rymma.

Jag hade en vid namn clough.

Jag hittade Clough solandes pa en husvagg mitt i staden dar han lag och gottade sig helt ovetandes om att han just skramt livet ur ett par pensionarer.

Clough fick folja med hem i en tygpase och rspca kontaktades och lovade att hamta upp honom. Nar de av olika anledningar sedan andrade sig fick han stanna kvar hos mig.

Clough hade innan jag plockade upp honom fran husvaggen turnerat staden runt. Manga hade historier att beratta om den lilla ormen.
Bland annat hade han orsakat kaos i en valgorenhetsaffar dar han patraffats sovande i en hatt uppe pa en hylla.

Hur som helst bodde han en tid hos mig tills jag en dag akte pa semester och svarmor passade honom.

Vad som hande sen vet vi inte. Kanske ville han ocksa pa semester till varmare breddgrader? Eller kanske han var klar med sitt uppdrag hos oss och vandrade vidare. Nar svarmor tittade till honom en dag var han iallafall borta.

Vi har inte ens fatt en vykort vilket hade vart trevligt.

Tur att din kompis kom tillbaka i alla fall!

Undarar om man hade tagit lika lätt på ens orms rymmande om man hade haft en burmesisk python eller liknade, SLURP så hade kanske en hund rykt med :eek:

Har aldrig haft en majsorm, så jag vet inte, kanske är de väldigt svåra att få att stanna kvar i sina terrarium? Men man tycker ju att med glas och stål borde ju inte en liten snok kunna trycka sig ur? Jag hade blivit så orolig att jag typ hade dött om några av mina djur hade smitit sådär :(

Undarar om man hade tagit lika lätt på ens orms rymmande om man hade haft en burmesisk python eller liknade, SLURP så hade kanske en hund rykt med :eek:

Eller så blir man av med ormen om den tar sig in hos såna som mig... :devil:

(Nej, jag är inte ormhatare, jag skulle inte ha ihjäl den, ingenting sånt - men skulle en orm, oavsett storlek, ta sig in hos mig mer än en gång så skulle jag beslagta och lämna till någon som har vett nog att hålla ormen i ett vettigt terrarium. För ormens skull och ffa för mina smådjurs skull)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka