Johanna.Ingvarsoon
Trådstartare
Min häst hade problem med andningen förra sommaren. Han andars lite ansträngt och har för många andetag per minut i vila. Vi var på klinik i somras men dom hittade inget fel på honom mer än att han lät som ett föl när dom lyssnade på honom. (Han är 18 år) Dom gick ner med kamera i halsen och tittade men hittade inte vad det kunde bero på då heller. Gissade på en överkänslighet mot något. Jag gissade i så fall pollen. När hösten kom blev han bättre igen och jag har inte märkt någonting på hela höst /vinter. Förrän idag. När jag red så märkte jag att han började låta andfådd igen. Det är inget som verkar påverka honom alls, han blir inte trött eller ovillig och han hostar inte.
Är det någon som har ide? Kan det bero på luftfuktigheten? Jag menar han har ju varit bra när de har varit kall och hög luft. I somras märkte vi skillnad på dom dagarna det var soligt och fint väder, då var han sämre. Eller vad finns det mer som kan påverka? Alla ideer är välkomna!
Är det någon som har ide? Kan det bero på luftfuktigheten? Jag menar han har ju varit bra när de har varit kall och hög luft. I somras märkte vi skillnad på dom dagarna det var soligt och fint väder, då var han sämre. Eller vad finns det mer som kan påverka? Alla ideer är välkomna!