hjälp med huvudräkning

Seabaz

Trådstartare
Min hjärna fungerar inte riktigt.... tänker jag rätt nu?

Jag hyr ut min lägenhet i andra hand för 8500kr. Tjejen som hyr betalar en månad i förskott dvs hon har betalat enligt följande:

sept: 8500
Okt: 8500 inflytt 1 okt.
Nov: 8500
Dec: 8500
Jan: 8500
feb: 8500
Mars: 8500 utflytt 10 mars

Efter överenskommelse kommer hon nu flytta ut 10 mars dvs jag ska betala tillbaka pengar till henne. Tänker jag rätt nu då om jag betalar tillbaka 8500 (mars hyran) men sedan slår min hjärna bakut.
men sedan är det väl också att betala tillbaka 8500/30 (kalendermånad) för att få ut dagshyran och gångra den med 20 (dagar) och betala tillbaka? Eftersom hon hennes sista dag är 10 mars....

Hajar ni? Hehe

Min hjärna fungerar inte riktigt.... tänker jag rätt nu?

Jag hyr ut min lägenhet i andra hand för 8500kr. Tjejen som hyr betalar en månad i förskott dvs hon har betalat enligt följande:

sept: 8500
Okt: 8500 inflytt 1 okt.
Nov: 8500
Dec: 8500
Jan: 8500
feb: 8500
Mars: 8500 utflytt 10 mars

Efter överenskommelse kommer hon nu flytta ut 10 mars dvs jag ska betala tillbaka pengar till henne. Tänker jag rätt nu då om jag betalar tillbaka 8500 (mars hyran) men sedan slår min hjärna bakut.
men sedan är det väl också att betala tillbaka 8500/30 (kalendermånad) för att få ut dagshyran och gångra den med 20 (dagar) och betala tillbaka? Eftersom hon hennes sista dag är 10 mars....

Hajar ni? Hehe
Om hon flyttar den 10:e mars lär hon väl inte betala något den sista mars? Då ska du ju totalt betala tillbaka för 20 dagar bara, alltså av den hyra hon betalade sista februari.

Vilket datum betalar hon?
Dvs är hyran som betalades i september betalad i slutet av september för att betala oktober hyra eller är det en deposition.

Det hon har betalt i Mars (har hon redan betalat?) ska väl då gälla för att hon bo där i April och eftersom så inte är fallet så ska hela den summan betalas tillbaka. Och av det hon betalt i februari som gäller för boende i mars ska 21/31 dagar betalas tillbaka vilket borde bli 14.258 kronor.
Eller om du räknar på att alla månader har 30 dagar så blir det 14.166 som Jenka skrev :)

Men om hon inte betalat aprilhyran än (det gör man ju oftast i slutet av månaden) så blir det bara 20 eller 21 dagar hon ska få tillbaka.

Hon betalar inget i slutet på mars. Om hon så gör - hela summan tillbaka eftersom det är hyra för april.

Sedan hade jag tagit 8500*12/365*10 för att få ut hur mycket hon ska betala för mars. Och sedan återbetalt resterande marshyra.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Skall skriva kontrakt med inackordering och hade tagit fram ett via nätet som jag endast ändrade några punkter på som gäller...
Svar
9
· Visningar
1 238
Senast: FreSus
·
Hästmänniskan Jag hoppas jag har lagt detta under rätt annars får den gärna flyttas! Hej! Jag har ett problem - har en medryttare sedan 1 ½ månad...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka