Hjälp - kostnader i Uppsalatrakten

C

Cabinda

Hej,
Ska flytta min häst från lösdrift i Småland till lösdrift i Uppsala och hajade till när jag fick prisuppgift.
Vad är "normalt" i Uppsalatrakten för lösdrift med daglig tillsyn samt grovfoder och salt ? Nu betalar jag 800 kr/mån m fri tillgång, förslaget i Uppsala är 1200 kr/mån. Ligger priserna där ?

Tacksam för hjälp !

Sv: Hjälp - kostnader i Uppsalatrakten

Är väldigt stor skillnad från stall till stall beroende på var de ligger och vilka ridmöjligheter det finns.
Har ingen aning om vad priserna på lösdrift är här men för stallplats i kollektivstall med ridbana och ridhus så brukar det ligga någonstans runt 2000-2500/mån om det inte är supercentralt.

här i närheten (ca 1,5 mil från centrala Uppsala) kostar det runt 1500:- och allt ingår.

Är nog rätt så olika men JA, priserna ligger garanterat högre här än i Småland. Ju närmare Stockholm desto dyrare blir det. Tex tror jag du kommer billugare undan norr om Uppsala än söder om. Ägarna till min foderhäst (de bor i Linköping) blev helt chockade över att jag betalar 2000 kr i månaden för min box (bra träningsmöjligheter inkl allt foder, hög standard på stallet). Och då bor ju de ändå i en rätt stor stad och stod på en stor och fin anläggning.

Vi tog tidigare emot inackorderingar hemma och när vi nu lade ner verksamheten flyttade en av dem till lösdrift. Där betalar hon 600 kr i kallhyra (dvs + allt foder) och då är det dessutom kollektivt med rätt mycket jobb.

Ullis

Ja priset på foder är ju lite högre i Uppland än i Småland.

Tycker du fått ett väldigt bra pris!

En kompis står på lösdrift några mil från Uppsala. Hon betalar 1800/mån men foder igår då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 012
Hästmänniskan Behöver era tips, råd och vad ni tycker om dessa alternativ som stallplatser. För och nackdelar. Plats 1 3000kr Bilresa: 15 min Det som...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 814
Senast: Zamira
·
Hästmänniskan Hej Jag blev erbjuden att ta en shettis ett par veckor över sommaren. Vad är ett rimligt pris att betala för lösdrift m tillgång till...
Svar
5
· Visningar
962
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama