Hjälp! han har kliat av sig halva luggen!

Mirre

Trådstartare
:crazy: Det ser förjäkligt ut!
En tofs i mitten och två strånkar med lugg på sidorna av den typ :crazy: Och Moses som hade lite lugg redan innan :cry:
Nån med tips? Vill inte behöva klippa bort allt :crazy:

Sv: Hjälp! han har kliat av sig halva luggen!

Jag ger min häst Aleo Vera Gel från Forever living i maten 60cl / dagd, samt att jag smörjer utsatt ställe ved Aleo Vera Gelly. Hon hann klia av halva svansen innan jag började med Aleo Vera, nu har hon en tydlig utväxt. Ser faktiskt inte så farligt ut mer.
Tyvärr kan du inte köpa Forever Livings produkter i affär utan bara genom distributörer.

okej nåt och testa kanske.
Dom får biotin också.
Vad kostar det ungefär? Har dom nån hemsida?

Den där Aloe Vera gelen, är det nånting som gör att man och svans växer bättre/snabbare eller? Min medryttarhäst har väääldigt tunn man och har kliat sönder halva så nu är halva manen bortklippt :crazy:....

Hej!

Testa MJsalva, eller nylanders! Vi har precis börjat med Mjsalva på vår shettis, som börjat klia av sej svansen..
Salvan botar inte exem, utan bara gör så att det blir mindre, endel exemhästar har blivit jättebra efter det! :rofl:

Prova Nylanders! Det låter ju som knott el soleksem och då funkar det super!
Försök att hitta en flughuva som täcker det irriterade stället så kommer inte knotten/solen åt.
Nästa år; börja på våren innan han kliat av sej allt, smörj och skydda så slipper han ju klia sej.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka