Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Efter alla dessa diskussioner om gamla hjälmar osv. Insåg jag att en ny hjälm vore på sin plats, även för min del...
Men nu till det lilla problemet:
Jag har ett i mitt tycke ganska stort huvud (normalt sett storlek 57-58) med en ganska oval form, men samtidigt ett ganska avlångt och smalt ansikte, vilket gör att t.ex. Hjälmen C.O Wellington Classic ser ut som en svamp på mig när jag provat den...
Har dock inte provat någon annan CO hjälm, så vet inte om det blir samma svampeffekt med dem!
Det jag önskar hos hjälmen är följande:
- Att den kostar max 3000 kr.
- Oval passform, men samtidigt ganska "nätt" look.
- Att den inte ser allt för mycket ut som en "Wannabe Cykelhjälm".
- Att den inte blir kokhet på sommaren (alltså åtminstone liiiite ventilation).
- Att den tål lite väder och vind (inte blir helt förstörd för att man råkar toucha en gren eller få några regnstänk på).
- Helst finnas i marin eller brun, men absolut inget krav!
Så allvetande Buke, vad säger du/ni? Vilka modeller och märken kan passa mig?
Men nu till det lilla problemet:
Jag har ett i mitt tycke ganska stort huvud (normalt sett storlek 57-58) med en ganska oval form, men samtidigt ett ganska avlångt och smalt ansikte, vilket gör att t.ex. Hjälmen C.O Wellington Classic ser ut som en svamp på mig när jag provat den...
Har dock inte provat någon annan CO hjälm, så vet inte om det blir samma svampeffekt med dem!
Det jag önskar hos hjälmen är följande:
- Att den kostar max 3000 kr.
- Oval passform, men samtidigt ganska "nätt" look.
- Att den inte ser allt för mycket ut som en "Wannabe Cykelhjälm".
- Att den inte blir kokhet på sommaren (alltså åtminstone liiiite ventilation).
- Att den tål lite väder och vind (inte blir helt förstörd för att man råkar toucha en gren eller få några regnstänk på).
- Helst finnas i marin eller brun, men absolut inget krav!
Så allvetande Buke, vad säger du/ni? Vilka modeller och märken kan passa mig?