HJÄÄLP! Min hane tvättar sig inte!

K

kapzyliqa

Jag har märkt att det luktar lite kattkiss på vissa saker men inte starkt som det brukar göra, och först idag så märkte jag att när han sprang förbi och busade och då kom det en kiss os. Och jag trodde han hade kissat på något men kunde itne finna något ställe och så tittade jag hur han såg ut i skrevet och det var helt klumpigt av vitgula klumpar:S och luktade jättemkt!!

känner någon igen detta?? tacksam för svar!

Sv: HJÄÄLP! Min hane tvättar sig inte!

Ingen som vet?
Jag får själv lov att tvätta han därbak, idag var hemskt! Han satte sig på min fot o då blev jag alldeles blöt av hans kiss som hängde i håren som han inte tvättar bort själv, så det var bara och tvätta rumpan som en liten bäbis.. han är inte tjock eller så så att han inte kan böja sig till baken. Kan det ha med löpningstider att göra?

Det låter inte normalt att han blir alldeles blöt i ändan bara för att han varit o kissat.
På mina kan jag nån gång se en droppe som hänger kvar men det är allt. Min brukar inte slicka sig direkt efter lådbesöken.
Är han långhårig? Kastrerad?
Han kanske inte mår bra?

Kissen har förmodligen problem med urinwägarna. Han har kanske en urinwägsinfektion eller till och med problem med kristaller i urinen. Detta kan göra att han läcker urin och att det luktar starkare än normalt.

Dricker han mycket? Man bör kolla hans urin för att se att han inte har t e protein (njurskada) eller socker (diabetes).

Det kan också wara så att han faktiskt inte kan twätta sig som han ska. Är pälsen ok eller towig? Hur gammal är han? Äldre katt som inte klarar aw att hålla sig ren kan ha ont i rygg eller te höfter.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 471
Senast: MJLee
·
Katthälsa Fick hem en katt från katthem för lite mindre än 2 veckor sedan, hon är/var lite skygg första dagarna. Nu känns hon mycket mera...
Svar
8
· Visningar
6 229
Senast: Modig_Korn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka