Hippomüsli

Eliin_87

Trådstartare
Undrar lite om det fodret.
Ni som fodrar med det, För och nackdelar. Vad har ni märkt på hästarna efter ni har börjat fodra det?
Mvh Elin :)
 
Sv: Hippomüsli

Eliin_87 skrev:
Undrar lite om det fodret.
Ni som fodrar med det, För och nackdelar. Vad har ni märkt på hästarna efter ni har börjat fodra det?
Mvh Elin :)

Jag använder müsli + betfor. Min häst älskar müslin. Sen tycker jag det är smidigt, ser gott ut :) och dammar inte. Sen kan det ju tyckas dyrt kanske men min får inte så HIMLA mycket så det är egentligen ingen skillnad sen det han åt innan..
Har inte märkt på pållen nåt speciellt annat än han gladeligen käkar müslin hellre än lusernen o havren han fick innan! :D Då la han örona åt sidan o åt "på måste" nästan :crazy:
 
Sv: Hippomüsli

159 kr för 20 kg. Han äter ca 1,1 kg om dan för tillfället. Har precis ökat givan lite.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 569
Senast: Efwa
·
  • Artikel
Hästnyheter Stallet började brinna. Två av travtränaren Elin Johanssons hästar gick inte att rädda. Nu berättar 22-åringen om den bottenlösa sorgen...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Texaz
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
764
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon mer som upplever att hästarna är trötta av pälssättningen redan nu? Min är sedan några veckor tillbaka. Till och med kollat temp...
Svar
10
· Visningar
1 115
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp