Hästar attackerade i hage

Sv: Hästar attackerade i hage

Stackars lilla hästarna! :eek:
Hoppas de läker bra, både till kropp och själ och att det verkligen inte händer dem igen eller några andra för den delen.
Undra vilken/vems hund det är och varför den gjorde så?
Vi bor inte långt ifrån Skene, vill inte hitta min tjej blödande i hagen.

Kram/Maya

Det är säkert nån idiot som hetsat sin hund på hästarna. Man får väl hoppas att en häst får in en bra träff och sparkar hunden nästa gång idioterna är ute på upptåg...

Om någon hund hade ens kommit i närheten av min ponny så hade han garanterat fått in en fullträff, här tillåts inga hundar (utom en) i hagen eller i ponnyns ben, och kommer de får de tyvärr skylla sej själva. Han har både jagat ut hundar ur hagen och försökt pricka dem om de kommit för nära på ridturer. :devil:

synd om hästarna...men det ligger nog en hund begraven vad gäller den här historien....

Stackars lilla hästarna! :eek:
Hoppas de läker bra, både till kropp och själ och att det verkligen inte händer dem igen eller några andra för den delen.
Undra vilken/vems hund det är och varför den gjorde så?
Vi bor inte långt ifrån Skene, vill inte hitta min tjej blödande i hagen.

Kram/Maya

Jag undrar detsamma... Bor heller ej så långt ifrån :( Men har mina aningar...

Det är säkert nån idiot som hetsat sin hund på hästarna. Man får väl hoppas att en häst får in en bra träff och sparkar hunden nästa gång idioterna är ute på upptåg...

Det tror jag faktiskt inte... Eller hoppas inte:crazy::(
Bor i närheten och det är landet, finns inte så mkt folk/hundar här och detta hade tydligen skett på natten, tror hästarna i fråga gick ute.
Känner mig MKT orolig då jag också har hästar och inte vill råka ut för samma mardröm...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Flera hästar kom lösa efter att en upprörd man slitit upp staket, grindar och stolpar runt två hagar. Nu åtalas mannen för flera brott...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var under fredagsförmiddagen som ett gäng hästar försvann ur sin hage i Påryd, Blekinge. Alla förutom en har kommit tillrätta samma...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Olyckan inträffade på en camping utanför Uddevalla när hästen av oklar anledning började skena. I vagnen satt två vuxna och fem barn...
Svar
0
· Visningar
290
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästen Remma smet ut från sin hage och försvann. Efter ett dygn hittades hon i ett kärr i skogen bara några hundra meter ifrån stallet –...
Svar
0
· Visningar
140
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama