mollyhast
Trådstartare
Grejjen är den att han vägrar MASSOR! Ibland är han tittig på hindren, andra dagar vägrar han fastän han inte tycker hindren är läskiga osv. Det varierar. Han måste liksom hoppa fram på alla hinder i trav ca 30 cm innan och sen kan man höja och hoppa högre som vanligt i galopp. Men han måste som sagt alltid känna på hindret först och hoppa det lågt i trav. Börjar man direkt på låt säga 80 cm så brukar han 90% av gångerna vägra. Och detta går ju inte på en tävling. Vi hade ju blivit uteslutna direkt. Och det har vi redan blivit på diverse P&J’s för att vi fått så himla mycket stopp. Jag är så nära på att ge upp och sälja honom för att detta börjar bli sjukt jobbigt. Men samtidigt älskar jag honom i allt annat! Har ju haft honom sen han var föl, han är ju min lilla bebis asså
Känns lite vemodigt om jag kommer behöva sälja honom så därför vill jag gärna fråga om tips och råd här i Bukefalos för att jag fått så himla bra svar på mina förra trådar! Har ni några tips på att få hästen sluta vägra så SKRIV! Alla tips tas emot och jag är i desperat behov
Kan även säga att sadeln ligger bra, inga ryggfel, inga fel på ben eller övriga kroppen, han är såå pigg när man hoppar och han verkligen älskar att hoppa! NÄR han fått hoppa fram i trav på lååg höjd först! Och det är detta jag vill få bort. Att slippa behöva hoppa så lågt i trav på VARENDA hinder i en bana för att han ska kunna hoppa hela banan sen! Han är bara sjukt fjantig och feg och det är detta jag vill träna bort! Så snälla hörni har ni några tips på hur man får en häst så att den iprincip aldrig stannar på hinder så SKRIV jag ber er!
Och vill bara tillägga att som ni ser på bilderna här så hoppar han alla möjliga typer av titthinder superbra när han fått hoppa fram lågt på de innan i trav då );