Häst som skiter i höet.

Poison-heart

Trådstartare
Det står en häst i vårat stall som har börjat bete sig väldigt underligt. När jag lägger ut hö i hagen, så ställer han sig ofta och skiter rätt i det!:mad: Vårat utfodringsställe är helt nerbajsat (hagen är jättestor för övrigt).
Hästar brukar ju ha en särskild toalett, men han verkar inte bry sig någonting! Jag tycker detta är rent ut sagt j*vligt störande eftersom jag vill kunna utfodra mina hästar utan att han ska komma och skita i fodret.

Nån idé om vad detta beteende beror på?

Sv: Häst som skiter i höet.

Har hört om hästar som både kissar och bajsar i höt för att "markera" det som sitt! Så ingen annan ska ta det.

Visst medfor det sig en kostnad men kanske kopa en foderhack som ar val upp fran marken, typ vad man anvander till radjurs fodning ute i skogen. Da kan han ju inte komma at hoet.
Viist hastarna far sta och ata "uppat" lite men valet ar det eller bajsigt ho..

Dessa foderhackar kan man ocksa dra runt, sa det inte blir en massa spill pa ett stallen och geggigt..

Jag hoppas ni loser pa ngt satt..

Vi fodrar i murarbaljor,stora svarta baljor, ute i hagen till de som har uppvägt hö.Då äter de i rätt höjd också.
Till de som går på fri tillgång fodrar vi i en last pall med tre pallkragar runt,då ligger det på plats,de kan inte trampa eller bajsa i höet och man kan relativt lätt flytta runt utfodringsstället.
Det funkar bra tycker jag.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 014
Senast: sandrafors
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 773
Senast: Hannah0407
·
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 271
Senast: Kaki
·
C
Foder & Strö då vi har 9 hästar i vårat stall & samma hage med olika ägare, så har vi ändå haft turen att vi bara har TVÅ olika sortes hö som vi ger...
Svar
13
· Visningar
1 329
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka