Häst som "dör" inne på banan...

Tuva

Trådstartare
Hej! Jag har en d-ponny som jag har haft i en månad nu. Problemet är att han lägger av och "dör" inne på banan... På framridningen är han fin. Han är tävlingsvan så jag förstår inte vad jag gör fel :(

Hej! Jag har en d-ponny som jag har haft i en månad nu. Problemet är att han lägger av och "dör" inne på banan... På framridningen är han fin. Han är tävlingsvan så jag förstår inte vad jag gör fel :(
Med största sannolikhet så ändrar du din ridning från framridningen till tävlingsbanan. Det gör de flesta av oss mer eller mindre, och hästarna är förstås olika känsliga för detta. Du kanske börjar klämma med benen/blir spänd i armarna etc kan finnas många orsaker. Filma och be din tränare titta, bästa är ju om tränaren kan följa med någon gång. Annars är det bara att fortsätta träna på att tävla!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
380
Senast: MiniLi
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama