Har Granngården Foderkrita?

B

BJÖRKIS

Imorgon börja älsklingarna med sina nya foderstater, och för första gången i mitt liv kommer jag att använda Foderkrita, finns det att köpa på Granngården?
 
Ja det gör det! Men iaf på den granngården som jag var på hade inte det på lager, utan dem tog hem efter beställning!

Du förresten, hur mycket höjer det Ca i fodret??
 
Värdena på Foderkrita är:
Ca = 7,2
P = 1,9
Mg = 1,4
Ska kolla på Granngården imorgon, hoppas det finns annars blir jag besviken, :cry:
 
Du kan ju ringa runt till olika foderleverantörer och kolla. Så slipper du slösa bensin i onödan. :smirk:

Annars kan man ju kanske komma i kontakt med Biofarmab (det är väl deras produkt?) och fråga dem om de har ngn återförsäljare i närheten där du bor.

Vi köpte vårt Dikalciumfosfat på Eko så där kanske finns.
 
Värdena på Foderkrita är:
Ca = 7,2
P = 1,9
Mg = 1,4

Det här är värdena för BioMineral!!!

Foderkrita innehåller bara Ca, 12 gr per mått tror jag.

mvh Jessica
 
Va säger du? Jag fick dessa värden av en annan här på Buke, hon sa att det va värdena för Foderkrita!!! Det hade ju varit olyckligt om jag köpt det o fodrat med som Foderkrita, när det bara innehåller Ca. :mad:
Biomineral är det jag räknat in i foderstaten alltså, vad köper jag det i så fall? :confused:
 
Ja jag trodde dom hade det iaf,så jag skickade iväg pappa med instruktione,Han frågade om hjälp, men expediten hade ingen koll så hon ringde och frågade och pappa fick med sig en burk hem.DIKALCIUMFOSFAT!
:mad:


snacka dålig koll... det här var enköping.
 
Nu har jag varit på Granngården, inga Biomineraler här inte. Men jag fann det i en annan ridsportaffär så det löste sig ändå :).
Däremot skulle jag även ha VETEKLI på Granngården, visst sa gubben och lotsade fram mig till säckarna, KLIBLANDNING stod det på säcken, ursäkta sa jag, jag vill ha VETEKLI inte något annat, gubben hävdade att det va REN VETEKLI men tjurig som jag blev läst jag högt på förpackningens innehåll, Vetekli med 15% RÅGKLI!!! Detta är inte ren veteklig sa jag och vände ryggen till, ha ha, försök inte lura mig :rofl:
 
Det är samma tillverkare så det finns också på Granngården. Innehållet står på burken så kolla noga innan du köper, så du inte får fel. :idea:

mvh Jessica
 
Hejsan!
Tänkte bara säga det att när vi beställer vetekli från "foderlagret". Är det dessa säckar som det står kliblandning på som vi får.
Har inte reagerat på det tidigare eftersom jag inte fodrar mina hästar med det... :crazy:
Men jag ska absolut kolla upp det. Sedan vill jag bara påpeka till er alla, att alla Granngården butiker har invidiuellt (stavas det så?) sortiment. Så för att det finns i en butik är det inte säkert att det finns i en annan... Sedan tror jag dom flesta butiker är bra på att kunna ta hem, åtminstone här uppe!!!!
 
;) Jag tackar för upplysningen, kollade noga på hinken och det va de mineralerna jag ville ha och hade räknat med i foderstaten. Ikväll ska de äta det nya kraftfodret, vi får väl se vad de säger om "klibberiet", har en valack som kan bli riktigt grinig om maten är för blöt, de äter ju bara 100 gr Betfor, 100 gr Vetekli med diversre tillskott så det hela ser ut som "hundträck" :rofl:. Jag återkommer imorgon o talar om vad de sa :eek:
 
måste ge granngården lite cred ändå...vi fick byta burken trots att den var öppnad och allt...de tog hem foderkalk åt oss.=)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
858
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 136
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
462
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp