Hamsteruppfödning och presentation!

N

Nidorina

Hej! Jag har smugit här i lång tid och av ren slöhet inte skrivit inlägg meeeen, nu är det dags (har kanske ngn bekant här från marsvinslistan?). Jag har fött upp marsvin i många år men tål inte hö längre (själva marsvinen tål jag utmärkt, men vad hjälper det då de måste ha hö för att må bra) så nu har jag startat upp min hamsteruppfödning igen. Har köpt in 12 fina guldisar och ska börja med parningar så snart som möjligt. Har fött upp silvergrå förut och haft reg uppfödning i SHF, så nu börjar jag om. Hamstrarna finns tyvärr inte på min hemsida ännu, eftersom vårt ftp-program fått spunk...

okej vad roligt! jag har nyligen köpt en guldhamster hane.svart..säg till om du vill ha en hane som ska paras för jag har en..pappan kommer från england=P..
/BadluZ=D

Jaha, har du kanske köpt från Phoenix då? För jag köpte tre därifrån och den pappan är från England. Nja, jag är nog rätt ensam här i Norrbottens län om att ha guldar med stamtavla. Så jag kan tyvärr inte låna hanar, men tack ändå.

nej från tomas helldén(tror det stavs så iaf)..han bor i stockholm..okej men du kan iaf säga till nån gång om du behöver=D

Det är Tomas H som har Phoenix uppfödning :)
Jag var ner till Stockholm i fredags och köpte!

är det inte svårt att få sålt så mycket kottar? :confused: Jag å pojken fick ju 3 stycken kullar och hade ändå en hel del problem med att sälja dom? Lycka till iaf å lägg gärna ut lite bilder! *nyfiken*

Det handlar nog mycket om var man annonserar och så skulle jag tro.
Själv trodde jag att råttor var skitsvåra att bli av med men när jag fick min kull (tjuvparning mellan zooråtta och resultatet av tjuvparning mellan zooråttor så stammen är inte direkt den bästa heller) blev det urlätt att bli av med ungarna. Så på lördag åker de flesta, sen är det bara en kvar... Och han är ändå tingad också, bara transport som ska ordnas. Var nästan lite för lätt :crazy:

Ja, det kan vara det ibland, men det går alltid tillsist. Jag annonserar jättemycket.

Ta inte illa upp, det är inte otrevligt menat, men varför föda upp om det är svårt att få avsättning för kullarna? Är inte risken stor att de blir impulsköp hos folk som sedan tröttnar?

Jo, men om de hemmen inte finns i tillräcklig utsträckning? Är det större sug efter djuren har man ju som uppfödare också större valmöjlighet när det gäller nya hem. Annars måste ju uppfödaren vara beredd att behålla sina uppfödningar, och när det gäller hamstrar och andra smådjur kan väl hemmet översvämmas ganska snabbt gissar jag... :smirk:

Ja, det är den trista sidan, att folk tröttnar på djuren och så. Det finns ju "ganska" många lite äldre djur som säljes för att ägaren ledsnat... men det enda jag kan göra som uppfödare (tycker jag) är att inte ta fler kullar än vad jag kan sälja inom rimlig tid, och ev ta tillbaka en del djur som folk ledsnat på (jag tar alltid tillbaka djur som folk köpt av mig, men de måste ge med en bur så jag slipper köpa bur för att ta tillbaka djuret/djuren.)

jaha visste inte att den hette så :o..Jag köpte från kullen med Hällsingeskogens Aster som mamma pappan var Baglins All over glod..Vilken kull köpte du ifrån? Ska du ställa ut någonstans Tänkter ställa ut Sixten nästa utställning, inte den som är den 21 utan den efter om jag kan.. :rofl:

Hihi :)! Jo, vi har från samma kull. Jag har Barbro, Bodil och Beauty! Nej, jag kommer nog tyvärr inte att ställa ut så mkt, bor "lite" långt från utställningarna. Tyvärr.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka