Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är väl jättesmart!? Hästen är ju av naturen en individ som hela tiden käkar, så får de för lite stråfoder kan man ju förstå att de blir rastlösa! Kan man inte ge fri tillgång på hö är det ju smart att ha halm, så de har något att göra. Min pålla äter inte så mkt halm ändå när hon stått på det. Nu står hon på spån (gillar jag inte, men finns inget annat i stallet), men vi ska ta in "pysselhalm" åt dem. Nu äter de inte ens upp höet, så än behövs det visst inte....
De flesta hästar tycker om att stå på halm.det är mjukt att ligga på och det sysselsätter dem,de kan gå där och plocka i boxen.
På min gamla jobb hade vi ett tag lite halm som vi fodrade med,just för att sysslesätta hästarna.Fungerade utmärkt,fast det va en del hästar som faktiskt hellre stod på det än åt det...
Jag tycker halm är det bästa att ha som strö till hästarna.
Hästar behöver i det närmaste alltid ha tillgång till grovfoder för att hålla ordning på magarna. i det vilda äter de ca 18h/dygn, det måste de helst också få tillfälle till "i fångenskap".
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.