Hållbarhet på lucern

Ingela_S

Trådstartare
Nån som har koll på hur länge en öppnad säck lucernstrå kan tänkas hålla?

Jag har inte koll på betestiderna riktigt än, men förra året släpptes hästen på bete i början på juni och 1½ månad senare fick jag börja stödfodra. Tror ni det är "lönt" att börja fodra med lucern nu (skulle behövas för att bygga muskler) när betessläppet är så nära? Hästen kommer fortsätta ridas nästintill som vanligt även om han går på bete dygnet runt. Kan en öppnad säck hålla den extra tiden utan att bli dålig?

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 269
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 048
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt en ny häst och är väldigt exalterad men är något förvirrad över fodret. Jag börjar alltid att ge samma foder som...
Svar
5
· Visningar
3 789
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 036
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka