Bukefalos 28 år!

Hästfilmer

Akerman

Trådstartare
Hej!

Tänkte att det behövdes en filmtips tråd här :)
Jag skulle gärna vilja att alla skriver in alla hästfilmer ni har sett här, även andra djurfilmer är varmt välkomna!

Jag kan börja med dom filmer jag har sett/hört talas om.
(Dom som hartjock text har jag sett, dom andra har jag endast hört talas om..)

Hästfilmer
# All the pretty horses
# Black Beauty
# Champions
# Dark Horses- En vän för livet
# Dreamer
# En häst för Danny
# Flicka - Den bruna mustangen
# Flicka 2
# Hildago
# Mannen som kunde tala med hästar
# Misty, hästen från havet
# National Velvet
# Running free
# Ryttare
# Seabsquit
# Sherdil
# Shergar
# Spirit
# Stuntryttarinnan
# SuperZebran
# Svarta hingsten
# Svarta hingstens återkomst
# The Adventures of Ragtime
# The Silver Stallion
# The Winter Stallion
# The Young Black Stallion
# Touching Wild Horses
# Two Bits and Pepper
# Vinnare och förlorare
# Vänner för livet
# Wind Dancer
# Wild Hearts Can't Be Broken

Hundfilmer
# Hachiko - a dog's story
# Marley and Me
# Iron Will
# Lassie

m.fl.
 
Sv: Hästfilmer

För dom som vill så kan jag berätta om de filmer jag sett, vad de handlar om..
Det får ni som skriver in nya filmer också gärna göra :)
 
Sv: Hästfilmer

jag skulle gå in och boka biljetter till secritariat i karlstad nu tills på fredag men den finns inte med på sfs sida..
nån som vet om det inte går längre?? den har väll precis haft premiär? eller om det bara är jag som inte hittar den:idea:
 
Sv: Hästfilmer

Fler hästfilmer :)

Seabiscuit - handlar givetvis om Seabiscuit, helt okej film. Big Red's ägare är även med i filmen på riktigt i en scen.

Ruffian - handlar om Ruffian och hennes öde, helt okej film den också med sorgligt slut.

The Long Shot - en fin och mysig film som handlar om en dressyrhäst som blir blind.

The Derby Stallion - dåligt filmad men gillar man Zac Efron så kanske man struntar i sådant ;) Handlar i alla fall om en tonåring som trotsar sina föräldrar och hittar en hobby som de är tveksamma till och blir vän med en äldre gubbe.

Virginia's Run - sett den men jag minns inte mycket ifrån den.

Lost stallions: The Journey Home - hyfsat tidsfördriv i alla fall, handlar om en tonårs kille som hamnar i trubbel och får åka på ett familjeläger tillsammans med mamman och fastnar för en fuxhingst som är en riktig utmaning för honom.

Flash - handlar om en ung kille som får en egen häst som han med hjälp av sin pappa rider in. De bor tillsammans med killens farmor i ett hus men de har det knapert och pappan beslutar sig för att ta anställning på ett fartyg för att tjäna pengar. När några månader har gått så händer en tragedi och killen ger sig ut på sitt livs resa genom landet tillsammans med hans älskade häst Flash.

Det finns betydligt fler hästfilmer än så men dessa är de som jag har sett.

Hundfilmer:

Eight Below - väldigt bra i mina ögon men ack så sorglig men ändå med ett lyckligt slut. Baserad på en verklig berättelse.

Snow dogs - en komedi som är rolig stundtals om man är på det humöret, handlar om hundspann.

Den otroliga vandringen (alla) - handlar om ett gäng på 3 (2 hundar och en katt) som går på egna äventyr där de råkar ut för en massa saker.

Beethoven - nästan alla har väl sett dom filmerna men i alla fall, de handlar om en genomsnäll st. bernhard som alltid ställer upp i vått och torrt för sin familj och råkar ut för många äventyr som alltid slutar lyckligt.

Air Bud - handlar om en golden som visar sig vara grym på sport.

Turner & Hooch - handlar om en polis som tillfälligt får vårdnaden om en hund efter att hans ägare har blivit mördad, hunden gillar inte den nya situationen och är mer vild än tam. Tillsammans hittar de så småningom mördaren tack vare hunden.

m.fl. m.fl.
 
Sv: Hästfilmer

Jag såg en hundfilm för några år sedan, jag tyckte den var jätterolig.
Men jag minns inte vad den heter.. Kanske ni kan hjälpa mig?

Den handlar om en polishund som kommer på villovägar och hamnar hos en barnfamilj tror jag. Det är nån mastiffliknande stor hund gulaktig i färgen.
Jag tror filmen hette samma som hunden, men jag är lite osäker.

Det är en komedi i alla fall, lite samma stuk som snow dogs, jag tror att det kan vara disney som gjort den. Inte tecknad!

Skulle gärna vilja se den igen..
 
Sv: Hästfilmer

Jag såg en hundfilm för några år sedan, jag tyckte den var jätterolig.
Men jag minns inte vad den heter.. Kanske ni kan hjälpa mig?

Den handlar om en polishund som kommer på villovägar och hamnar hos en barnfamilj tror jag. Det är nån mastiffliknande stor hund gulaktig i färgen.
Jag tror filmen hette samma som hunden, men jag är lite osäker.

Det är en komedi i alla fall, lite samma stuk som snow dogs, jag tror att det kan vara disney som gjort den. Inte tecknad!

Skulle gärna vilja se den igen..

Haha.. Bara för att jag skrev det så hittade jag vad filmen heter..

Spot - En hund på rymmen
 
Sv: Hästfilmer

Secretariat går inte på alla biografer tyvärr.
Här i Uppsala kommer den visas till och med nu på söndag, om jag förstått det rätt. Sen vet jag inte om den skickas till någon annan biograf då, eller om det är slut på visandet helt och hållet.
 
Sv: Hästfilmer

secreteriat finns på bluray och dvd att köpa idag.
 
Sv: Hästfilmer

Var då? hittar den inte hos onlineshopparna, står bara "bevaka" än så länge
 
Sv: Hästfilmer

Från utlandet ja, men det är jag inte intresserad av.
Vill kunna köpa den från sverige och välja svensk text när jag ser den
 

Liknande trådar

Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 492
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp