Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
du ska nog ta reda på lite vad som gör vad innan du börjar laborerade har främst olika typer av förslitningar, för tillfället påverkar det hästarna minimal men jag är rädd för att det ska förvärras.
Ena ponnyn har bla skador i brosk, vilket nypon/glukosamin ska hjälpa mot samt inflammation i en sena vilket jag tänkte gurkmejan ska rför jag inte vill välja endast ett änme.
Dock kanske det är lite överkurs med både glukosamin och nypon men jag kan inte bestämma mig för vilket jag ska sluta med.
Om du ger en "kur" med gurkmeja så är det utrensande vilket kan göra att de andra tillskotten kan vara verkningslösa, men tror inte det på något vis är farligt.
Tinywiny hur mycket ger du av gurkmejan?
du ska nog ta reda på lite vad som gör vad innan du börjar laborera
vissa preparat kan man ge samtidigt för att de har olika verkningsområde och kanske kompletterar varandra bra när de ges samtidigt, medan andra preparat har liknande verkan och inte är idealiska att kombinera.
de har främst olika typer av förslitningar, för tillfället påverkar det hästarna minimal men jag är rädd för att det ska förvärras.
Ena ponnyn har bla skador i brosk, vilket nypon/glukosamin ska hjälpa mot samt inflammation i en sena vilket jag tänkte gurkmejan ska rför jag inte vill välja endast ett änme.
har inte sagt något om att de ska ta ut varandra...Svårt att få fram fakta omkring, varför skulle tex preparat med liknande verkan ta ut varandra?
har inte sagt något om att de ska ta ut varandra...
När de gäller läkemedel så ska man inte ta mer än en sorts antiinflammatorisk medicin. (får återkomma om orsaken till detta när vi kommit dit på min utbildning, för just nu vet jag inte mer än att det är så...)
Jag har svårt att tänka mig att det är särskilt bra, av samma orsak som ovan, att kombinera två olika antiinflammatoriska substanser bara för att de kommer från växtriket.
Både gurkmeja och nypon ska ha antiinflammatorisk verkan.
Jag vet inte om de motverkar varandra men det känns ju lite onödigt att ge alltihop. Testa istället en efter en och se vad som ger bäst effekt så vet du sedan vad du ska lägga pengarna på. Själv har jag fått bäst effekt av gurkmeja men hästar är ju olika.