Glossybox?

Millicent

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet av Glossybox? Positivt eller negativt! La precis en beställning på en 12-månaders prenumeration och har grov ångest efter att ha läst recensionerna :angel::crazy:.

Jag hade det för några år sedan men inte nu. Tyckte det var kul att få nya produkter och märken som jag inte provat förut.
Men har läst om att det har varit en del problem med leveransen och att många boxar är sena.

Hade det några månader för ett par år sen kanske. Tyckte väl att det var lite väl många provförpackningar på typ tvål och annat billigt men det kan ju ha ändrats!

Jag gillade mest överraskningen med det hela! :D

Jag var inte nöjd. Precis som ovan sagts så var det mycket konstiga färger (typ det som blivit över och inte är säljbart). Många miniförpackningar, en del förpackningar halvtomma från början. Ofta saker som tandkräm eller lotion av billigt märke.
Bytte till Look fantastics box och var mycket nöjdare.

Ajdå :laugh:... Har jag rätt att avbryta min order på något vis? Eller är det bara att betala årspremien och se glad ut? Tog via faktura.

Även om det är kul i sig så kände jag alltid att det lite vara symboliskt för konsumtionssamhället på ett dåligt sätt, man ska få saker hemskickade som man antingen inte vill ha eller som leder till att man konsumerar mer av den varan. Så visst kan det vara kul men ja i slutändan så kändes det inte så bra för mig.

Är det någon här som har erfarenhet av Glossybox? Positivt eller negativt! La precis en beställning på en 12-månaders prenumeration och har grov ångest efter att ha läst recensionerna :angel::crazy:.

Jag beställde en Jul-editionbox från dem som en julklapp. Det var bara det att paketet dök upp en månad för sent, 21 januari!!

Så STOR varning för detta märkliga företag. Sökte kontakt flera gånger, fick olika ursäkter varje gång, men ingen kompensation.

Känner inte till just Glossybox men visst har man väl alltid rätt att ångra distansköp(nät?)?
Yes, man har två veckors ångerrätt.
Åh vad skönt att höra! Jag kontaktade dem via mail nämligen ang att jag ville annullera min order men fick ett otroligt konstigt mail tillbaka (var så uselt skrivet att det typ såg ut som en dålig Google translate översättning), fattade ingenting.

Vad bör jag göra?

Åh vad skönt att höra! Jag kontaktade dem via mail nämligen ang att jag ville annullera min order men fick ett otroligt konstigt mail tillbaka (var så uselt skrivet att det typ såg ut som en dålig Google translate översättning), fattade ingenting.

Vad bör jag göra?

Kan jag ångra mitt köp?
Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar och returnera den första boxen i en ny prenumeration till oss, om ytterkartongen är obruten. Kontakta oss via Kundtjänst Kontakcenter på ditt glossykonto och berätta att du ångrat ditt köp så återbetalar vi dina pengar när vi fått boxen i retur.

Såhär står det på deras sida så tryck på det. Har du inte ens fått boxen så borde det ju vara ännu enklare för dem att ta bort prenumerationen!

Min sambo har köpt glossybox flera gånger till sin syster i julklapp. Hon verkar vara jättenöjd och önskar sig ofta det igen.

Kan jag ångra mitt köp?
Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar och returnera den första boxen i en ny prenumeration till oss, om ytterkartongen är obruten. Kontakta oss via Kundtjänst Kontakcenter på ditt glossykonto och berätta att du ångrat ditt köp så återbetalar vi dina pengar när vi fått boxen i retur.

Såhär står det på deras sida så tryck på det. Har du inte ens fått boxen så borde det ju vara ännu enklare för dem att ta bort prenumerationen!
Jag skickar ett till mail till kundtjänst då och hoppas på bättre service denna gång.. :cautious: Vad händer om de inte avbryter min order inom 14 dagar trots att jag varit i kontakt med dem?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 654
Senast: Suspiria
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Har precis kommit tillbaka från jobbet efter tre veckors ledighet. Jag har ett ganska tungt jobb, lyfter min brukare (30 kg) och denne...
2
Svar
34
· Visningar
4 061
Senast: Lobelia
·
Utrustning Hejsan! Jag köpte här om dagen ett Novabett, efter att ha läst allt positivt om det. Men när jag väl var i stallet o mätte med mitt...
Svar
11
· Visningar
3 736
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama