Poisonous
Trådstartare
Ailu är nu i någon slags hormontrots.
Han har ganska precis börjat lyfta på benet samt markerar ÖVERALLT!
Men problemet är detta.
Han har, från dag 1 varit lös ute på gården (relativt stor gård) och han har skött sig bra, hållit sig på gården, gått in och ut som han velat.
Fram tills för någon månad sen. Nu sticker han så fort han är lös. Helst till grannhunden, går man efter honom sticker han vidare, upp på landsvägen och ibland fortsätter han.
Alldeles nyss. Laddade upp med blodpudding, tog med honom på bakgården för att köra lite klicker. Gick bra i typ en halv minut, sedan var jag totalt ointressant.
Jag provade med "Hit" som är väl inlärt i vanliga fall.
Jag slängde mig ner på backen och ropade "Mehn, vaaad är de häääär?" och plockade med godis på marken.
Jag provade ta en leksak och slänga och springa efter själv.
Nej... istället tittar han på mig. Och springer till grannen. >-<
Tar fast honom, sätter honom på lina. Han kommer på inkallning, sitt, ligg, skall, vinka, high five, allt funkar, men ingen glädje i det hela.
Vad ska jag göra?
Spelar ingen roll om han är underaktiverad/överaktiverad/normalaktiverad.
Han har ganska precis börjat lyfta på benet samt markerar ÖVERALLT!
Men problemet är detta.
Han har, från dag 1 varit lös ute på gården (relativt stor gård) och han har skött sig bra, hållit sig på gården, gått in och ut som han velat.
Fram tills för någon månad sen. Nu sticker han så fort han är lös. Helst till grannhunden, går man efter honom sticker han vidare, upp på landsvägen och ibland fortsätter han.
Alldeles nyss. Laddade upp med blodpudding, tog med honom på bakgården för att köra lite klicker. Gick bra i typ en halv minut, sedan var jag totalt ointressant.
Jag provade med "Hit" som är väl inlärt i vanliga fall.
Jag slängde mig ner på backen och ropade "Mehn, vaaad är de häääär?" och plockade med godis på marken.
Jag provade ta en leksak och slänga och springa efter själv.
Nej... istället tittar han på mig. Och springer till grannen. >-<
Tar fast honom, sätter honom på lina. Han kommer på inkallning, sitt, ligg, skall, vinka, high five, allt funkar, men ingen glädje i det hela.
Vad ska jag göra?
Spelar ingen roll om han är underaktiverad/överaktiverad/normalaktiverad.