Garanti? import danmark.. NÅGON som vet

A

Anniiiis

Hej!

Är det någon som vet om det finns någon granti på häst som man köper frrån danmark??
Vi i sverige har ju 3 års dolda fel när man köper häst.
Men hur är det i danmark?
Ska antagligen köpa häst från danmark och vet inte riktigt vart man kan få reda på alla dessa saker.
Så ni som vet
Berätta

Hoppas på svar :bump:
Mvh Anna
 
Sv: Garanti? import danmark.. NÅGON som vet

Du borde ju kunna mejla till danska jordbruksverket o fråga, det är ju de som har hand om export av hästar.

fødevaredirektoratet kallas det om jag inte minns fel.
 
Sv: Garanti? import danmark.. NÅGON som vet

Jag tror du är lite snett ute om du jämför dolt fel-tiden med garanti.

Det finns ingen garanti på hästar.
 
Sv: Garanti? import danmark.. NÅGON som vet

Dels som Lovisaleonora skriver så är det ingen garanti och dels så vad som ska gälla är helt upp till vad som står i köpeavtalet. När man gör affärer med utlandet bör man skriva in i avtalet vilket lands lag som ska gälla vid eventuell framtida tvist. Gör man inte det så kommer det allra första man får göra vid problem blir att lägga en massa tid och pengar på att bestämma just vilket lands lagstiftning som ska gälla. Jurister och advokater är inte billiga.
Vill du ändå veta vad som gäller i Danmark bör du vända dig till komerskollegium med dina frågor.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 458
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 590
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: Zpunk
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp