millus
Trådstartare
Min älskade gamla Måssekatt(Måns) har varit i slagsmål med en ung hankatt. Han kom in tisdagmorgon och var helt slut, blodig, smutsig och haltade. Så fort jag tog i frambenen så skrek han i högan sky(dock ingen sårskada). I alla fall så lät han mig bädda ner honom i hans favvofilt och där låg han hela dagen och sov. Framåt kvällen kom han upp och verkade mycket piggare. Men jag beslutade att han inte får gå ut på ett tag. Måns har hållit undan katter från gården i 13 års tid men det verkar nu som att åldern håller på att ta ut sin rätt och katthemmet kommer och hämtar vildkatten snart, som jag vet har flyttat runt bland gårdar sedan maj månad. Jag har även sett att den är okastrerad!
I alla fall så hade inte Måns kissat på ett dygn och jag var jätteorolig igår eftermiddag! Han är ju van att gå ut och kissa så jag tänkte att han håller sig väl och går på lådan tills det är kris i kisseriet. Så igår kväll hade jag hämtat sonen på fotbollen, när jag kommer in och går uppför trappen så känner jag en stark doft av kattkiss. Jag började leta vart det kom ifrån och tror ni inte den lilla råttan(Måns) hade kissat en stor pöl på min nya väska...Jag tror att han har kissat där på flit för att straffa mig för att jag inte släpper ut honom! Han har aldrig kissat inne förut och han är inte förvirrad på något annat sätt. Kattlådan var ren och nytömd för han hade bajsat där tidigare igår!
Vad tror ni? Tror ni att katter kan hämnas på detta viset?
I alla fall så hade inte Måns kissat på ett dygn och jag var jätteorolig igår eftermiddag! Han är ju van att gå ut och kissa så jag tänkte att han håller sig väl och går på lådan tills det är kris i kisseriet. Så igår kväll hade jag hämtat sonen på fotbollen, när jag kommer in och går uppför trappen så känner jag en stark doft av kattkiss. Jag började leta vart det kom ifrån och tror ni inte den lilla råttan(Måns) hade kissat en stor pöl på min nya väska...Jag tror att han har kissat där på flit för att straffa mig för att jag inte släpper ut honom! Han har aldrig kissat inne förut och han är inte förvirrad på något annat sätt. Kattlådan var ren och nytömd för han hade bajsat där tidigare igår!
Vad tror ni? Tror ni att katter kan hämnas på detta viset?