Gammelgubben Måssekatt

millus

Trådstartare
Min älskade gamla Måssekatt(Måns) har varit i slagsmål med en ung hankatt. Han kom in tisdagmorgon och var helt slut, blodig, smutsig och haltade. Så fort jag tog i frambenen så skrek han i högan sky(dock ingen sårskada). I alla fall så lät han mig bädda ner honom i hans favvofilt och där låg han hela dagen och sov. Framåt kvällen kom han upp och verkade mycket piggare. Men jag beslutade att han inte får gå ut på ett tag. Måns har hållit undan katter från gården i 13 års tid men det verkar nu som att åldern håller på att ta ut sin rätt och katthemmet kommer och hämtar vildkatten snart, som jag vet har flyttat runt bland gårdar sedan maj månad. Jag har även sett att den är okastrerad!

I alla fall så hade inte Måns kissat på ett dygn och jag var jätteorolig igår eftermiddag! Han är ju van att gå ut och kissa så jag tänkte att han håller sig väl och går på lådan tills det är kris i kisseriet. Så igår kväll hade jag hämtat sonen på fotbollen, när jag kommer in och går uppför trappen så känner jag en stark doft av kattkiss. Jag började leta vart det kom ifrån och tror ni inte den lilla råttan(Måns) hade kissat en stor pöl på min nya väska...Jag tror att han har kissat där på flit för att straffa mig för att jag inte släpper ut honom! Han har aldrig kissat inne förut och han är inte förvirrad på något annat sätt. Kattlådan var ren och nytömd för han hade bajsat där tidigare igår!

Vad tror ni? Tror ni att katter kan hämnas på detta viset?

Sv: Gammelgubben Måssekatt

Hämnd kan man inte kalla det, tycker jag, mer att han vill berätta för dig han inte gillar vad du gör och kan inte säga det på annat vis. Antagligen har han jamat och suttit vid dörren? När det inte funkar provar han nåt annat, eftersom du i hans ögon är väldigt korkad som inte begriper att han vill ut. Om han till och med pissar på din väska, fast han är rumsren, borde matte begripa...

Gamla katter brukar vara väldigt speciella, svårt att ändra invanda rutiner.

Det kan även vara för att han är sjuk, har ont.

Jag tror inte katten hämnats, däremot mår han nog dåligt fysiskt och visar det på detta sätt.

Har själv på morgonen fått in min katt,ja som just varit i slagsmål!
Jag vet att en röd katt brukar vara här på gården,och den ska bara dö enligt våran katt..
Så han ligger omplåstrad på mattan,sårig och svullen o halt..
Och tycker livet är pest inne,han är från början stallkatt,men vill gärna komma in en stund,men bara en STUND!!!
Men nu när jag åkte till stallet,så stängde jag in honom på toan,han är inte van med låda,men han hade både kissat och bajsat där!
Ev vet i morgon,om det frtfarande är svullet,har pratat med henne!

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 309
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Efter en flytt bor jag numera i lägenhet i utkanten av en stad, i närheten till landet och grönområden. Har eget stall 10 minuter med...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: EmmaW
·
Katthälsa Hej! Jag har haft katt så långt bak i tiden jag kan minnas och när min senaste katt dog i december beslutade jag mig för att söka efter...
Svar
18
· Visningar
3 526
Senast: Mahonia
·
Katthälsa För ett par månaders gick katten bort. Hon var utekatt och råttjägare. Plötsligt blev hon slö en kväll. Blinkhinnan täckte en del av...
Svar
2
· Visningar
3 521
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama