Gamla tv-serier

Masqueradee

Trådstartare
Jag har en riktig "craving" efter gamla tv-serier som gick typ under 90-talet/början av 2000-talet.
Vilka serier tittade ni på?
Jag minns att jag älskade "Mirror-Mirror" eller hett den "Mirror into"? Den handlade i alla fall om en tjej som köpte en spegel som blev någon slags portal till en annan tjejs sovrum för ett par hundra år sedan.
En annan serie jag älskade var The Tribe, såg nog nästan vartenda avsnitt :o

Så, vilka serier saknar ni/såg ni på?

Sv: Gamla tv-serier

Haha, men ja! Älskade också Mirror-Mirror!

Och så den med hon tjejen som kunde förvandla sig till en vattenpöl... :D

Och så fick jag hjärnstillestånd.. känns ibland som om det enda jag gjorde när jag var mindre var o glo på tv, men nu kommer jag inte på något jag brukade se..^^

//r

Juste! Den serien älskade jag också, undrar vad den hette...

Sen älskade jag också "Pendeln" (tror jag att den hette).

KL

Nu blev jag lite nostalgisk! Gillade också den där spegelserien och hon som var en vattenpöl!

Jag tittade också på Mirror, mirror, vet att min två år yngre lillebror tyckte den var skittråkig, så det var alltid slagsmål om vi skulle titta på den eller inte. ;)

Vi tittade också på något barnprogram, någon svensk serie med ungefär samma tänk som i Mirror, mirror, fast här var barnen på något slott i nutid, och sen reste de tillbaka till olika tider för varje avsnitt, och några av de personer som fanns i nutid fanns också då. I Mirror, mirror åkte de väl alltid tillbaka till samma tid?

Åh Mirror, mirror var ju helt fantastisk! :) Jag och min äldre syster tyckte båda jättemycket om den. Borde leta upp den om den finns på nätet och kolla den igen!

Mirror Mirror har jag missat helt.

Jag och mina kompisar var helt galna i Sunset Beach. Varje rast satt vi och diskuterade.

Jag var nog för liten för att förstå handlingen i Sunset Beach. Farmor kollade alltid på den, och försökte förklara handlingen, men hennes uttal av namn gjorde det hela mest komiskt. ;)

Jag var helt kär i den australiensiska serien Doktorn kan komma (som förvisso gick långt tidigare, men jaja, 90-tal var det i alla fall), först fick mamma och pappa läsa alla textremsor, sen satt jag själv och stakade mig igenom dem. Tom var min idol :D

Åh jag såg också på Doktorn kan komma! Vill minnas att jag tyckte det var jättebra :D

Åhh ja, jag såg också Doktorn kan komma och Tom kommer jag mycket väl ihåg! Dock var jag också ganska ung så vet inte om jag förstod så mkt heller ;)

Handlingen i Sunset Beach gick bara utför på slutet och blev bara konstigare och konstigare. Kändes som att det bara hittade på efterhand, så ja den var ganska svår att följa om man till exempel missade ett avsnitt.

En ängels tålamod!<3<3<3

Och "Dasslockstjejen" Mitt liv som död (Dead like me). Underbara serier båda två :D

Vi tittade också på något barnprogram, någon svensk serie med ungefär samma tänk som i Mirror, mirror, fast här var barnen på något slott i nutid, och sen reste de tillbaka till olika tider för varje avsnitt, och några av de personer som fanns i nutid fanns också då. I Mirror, mirror åkte de väl alltid tillbaka till samma tid?[/QUOTE]

Det svenska hette typ "Min mormors vind" eller något. Två systrar och någon snubbe. De reste med en handspegel typ tror jag.

Minns någon "Det osynliga huset"? Jag minns bara att det barnprogrammet/serien handla om några barn som var på en äng. När de snurrade runt skymtade de ett hus som inte syntes när man var stilla. De kastade pinnar så de fann vägen in och där i ett rum var en tant instängd-hennes man mötte man med tror jag som var typ vaktmästare. :)

Och alla de där spökhistorierna (Silvertåget, det *** korset, regnspöket etc). :) Spöktimmen kanske de hette?

kl

Ja, just ja! Tyckte väl att det var något med Alex hon tjejen hette! Den va bra, den serien!

Och ja, jag håller med om många ni andra skrivit!

Åh, Sunset Beach, Doktorn kan komma, Savannah (O Gud den serien hade jag helt glömt!!), En ängels tålamod... tittade på alla dem. Och mormors vind också.

Och så gillade jag den där där de träffades och berättade spökhistorier... Afraid of the dark?

Och Skärgårdsdoktorn! Den började ju f ö gå om igen nu häromveckan, yay!

//r

kl

Sabrina tonårshäxan (älskar katten Salem Saberhagen :D)
Mirror mirror har jag ett svagt minne av

Doktorn kan komma tittade jag och min mamma på tillsammans. Likaså Dr Quinn.

Liknande trådar

Kultur Nu när Barbie är i ropet kom jag att tänka på en gammal tv-serie, 90-talet? 20? som jag tittade på som Margot Robbie var med i, trodde...
Svar
15
· Visningar
598
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka