Gaedingakeppni

Solhäst

Trådstartare
Hej! Jag har funderat mycket över poängskalan i gaedinga 5-10 men vad motsvarar poängen egentligen? Någon som vet? Och vet någon hur poängen i gaedinga motsvarar i sport? Alltså tex en 8 i gaedinga vad skulle det bli i sport?
Men sen så är jag medveten om att man inte riktigt kollar på samma saker.
Har tävlat en del i gaedingakeppni men aldrig riktigt förstått vad poängskalan motsvarar 😊🐴

Siffrorna är inte jämförbara. Det är helt olika bedömmningsmodeller så det går inte att jämföra poäng.
GK ligger betydligt högre i poäng än sport. Liksom avelsbedömmning som har en egen skala på poäng.
Jämför kvalgränser för SM så får man kanske en bild av poängsättningen.

Grovt förenklat är det ju bara att tänka att 7,5 i gaedingakeppni är samma som 5.0 i sport. I det att där går gränsen för ok ridning.

Sen tänker du bara att 1 poängsteg upp eller ner i sport motsvarar 0,5 p i gaedingakeppni.

Skalorna är ju på ett sätt lite jämförbara så som ovan, men att de står för väldigt olika innehåll.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: Emro
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 587
Senast: Sasse
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
765
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar