Framgångsrika westernryttare i dressyr!

T

twinstar

Några i våran westernklubb tävlade i dressyr i helgen.
Grannstallet och ridklubben där anordnade en Lätt C och en Lätt B.

Våra klubbmedlemmar och westernryttare lyckades kamma
hem 1:a, 2:a och 3:e platsen i Lätt B'n och 1:a, 2:a och 4:e platsen i Lätt C'n.

:devil: :bow:

Å andra sidan; när vi anordnade westerntävlingar så var det en av dressyrryttarna som vann Western Riding och Trailen så det går väl snart på ett ut! :D

Vi kanske borde byta inriktning allihopa! :angel:

vad roligt att dom gör sådär! :)

att dom inte bara tycker det är kul med olika grenar och stilar utan dessutom tävlar i bägge! :bow:

Detta bevisar bara att en välriden häst är en välriden häst! :banana: :banana:

Hade också tänk att testa lite dressyr med Hotrodder men nu blev det ju inte så...

Malin

jätteskoj med westernryttare som visar framfötterna, det behövs för åtminstone här i mina trakter finns det många som tycker att western är töntigt. själva åker vi på hopptävlingar med min dotters westernridna ponny. kul också att dressyrryttare kan gå bra på våran gren, då kanske fler provar på. :cool:

Precis ;)

Jag har i flera år tränat min häst för en B-tränare i dressyr parallellt med Reiningträningen. Det funkar jättebra och vi tränar på medelsvår nivå nu och har väl siktet inställt på ArabSM i dressyr i år :o

Enda kruxet är att hon inte riktigt gillar dressyrsadeln men vi jobbar på det :cool:

Går nog bra för dig i dressyren oxå ska du se! Är en riktigt trevlig häst som du har.

Malin

Jag har också kombinerat olika grenar (hopp, terräng, dressyr och western) i tävlingssammanhang med mina westernhästar och med jättebra placeringar. När det gäller klasser upp till msv nivå så hänger det mer på vägars noggrannhet, tydliga övergångar, ridbarheten och hur stadig formen är än gångarternas "register". Får lika mkt gåshud av att känna "powern" i min häst i dressyren/hoppningen som i (för mig) en "färdig" reininghäst. Det är bara så häftigt!

Liknande trådar

S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 507
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama