Fota kattungar!?

fettso

Trådstartare
Hur gör ni när ni ska ta proffsiga bilder på era kisungar?:)
Det är svårt tycker jag att få dom å sitta still, maken brukar hjälpa med att hålla ngn leksak ovanför eller så.

Hur hittar ni snygg bakgrund?

Sv: Fota kattungar!?

Jag har ett blankt tyg bakom, jag har valt blått eftersom det passar bäst till mina katters blåa ögon, men man kan ju välja den färg som bäst framhäver kattens färg, fast det ser snyggast ut att ha samma bakrund till alla i en kull tycker jag.

Det mesta man behöver är TÅLAMOD, fota dom när dom är precis nyvakna eller när dom börjar bli trötta av all lek. Jag har en fjädervippa, en vanlig fjäder och en skallra att försöka fånga deras uppmärksamhet med, ibland går det jätte bra och ibland får man helt enkelt ge upp och försöka vid ett senare tillfälle. Tänk på att inte vara där det är för ljust för då kisar dom bara, och det är inte fint, använd inte heller blixt för då blundar dom eller så får dom lysande ögon. Utomhus en lite halv-molnig dag (alltså utan starkt solljus) är det allra bästa :)

"Mörka katter" är ju ett ganska brett begrepp, det beror ju på pälsfärg/ton, mönster, vitfläck, ögonfärg mm, och självklart vad man själv tycker om för färger. Man brukar ju säga att kalla färger passar bäst till katter med varma färger som t.ex. brunt och rött och varma färger passar bäst till katter med kalla färger som t.ex. blått, svart och vitt, men det finns ju såklart undantag. Till dina kattungar hade jag nog valt en ljus varm grå färg tror jag, eller benvit t.ex. Gammelrosa är också väldigt fint men det kanske är tråkigt att ha till hankatterna :)

Tack:)Får kanske köpa ett bra tyg, har nog inget bra hemma:angel:
Ska det vara glansigt för att det ska bli bäst eller?

Det är en smaksak, vissa tycker det är snyggare med matt bakrund, jag tycker det är snyggare när det är lite "liv" i tyget :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
566
Senast: MJLee
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 608
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama