Fortsättning "Någon som kan hjälpa mig?"

F

Fanny Widman

Gibson fick i lördags 40.8 graders feber och fick tas akut till strömsholm.
De hittar inga fel på honom. Igår var han pigg och idag hade han 40.3 i morgontemp som steg till 40.6 inom loppet utav tre timmar.
Med febernedsättande låg han på 39.8.
Veterinärerna står som frågetecken, ingen fraktur, ingen svullnad längre, ingen hovböld, igen infektion i kroppen, inte eliscias (vet inte hur det stavas), ingen lymfangit....!!

De har skickat in prover som på cancer och imorgon ska halskotspelaren röntgas. Ingen vet vad som är fel.
Han är halt och har tappat livsgnistan, men veterinären vill ta reda på vad det är för fel.
Under dagen föll han även ihop och började hyperventilera.

Sv: Fortsättning "Någon som kan hjälpa mig?"

Smärta kan ge feber.

de kommer nog att hitta felet.
Tempen räknas mest i hela grader- några tiondelar hit eller dit säger inget.

hoppas att du får klarhet:laugh:

Har inte läst din tidigare tråd.
Men du skriver "inte svullen LÄNGRE", vart var han svullen?

Fy så hemskt, hoppas allt ordna sig mkt snart. Kram

Gibson har cancer.
Igår när de skulle ta benmärg ifrån honom så fanns det ingen, de har satt in antibiotika som sista utväg, är han inte bättre om två dagar måste vi ta bort honom.

Usch vad tråkigt, men ändå gött att veta vad det var för fel. Håller tummarna. Mvh Hanna

Nej fy :cry: Håller tummarna att han bättrar sig, jag vet själv hur det är. Ska åka till klinik idag och avliva min häst då han blev utdömd i torsdags efter 5 besök =(

Verkligen jättetråkigt :(

Håller tummarna för att det går vägen.

inte för att vara taskig, men är det inte lika bra att ta bort honom så fort som möjligt?

cancer är ju betydligt mer komplicerat än att bara ge lite antibiotika liksom...

bara en tanke...

Jag känner precis likadant.
De har inte fått fram några svar och är inte 100% säkra på att det är cancer, men allt pekar mot det.
De vill ge honom en chans med antibiotika för att utesluta allting.

En häst jag sålde blev sjuk. De trodde han hade cancer och avlivades. Obduktion visade att så INTE var fallet, men det var något annat helgalet med något inre organ. Den hästen var dessutom väldigt ung.

Han hade inte kunnat räddas oavsett vad det var iofs.

Eftersom man inte vet vad det är för fel på honom så känns det dumt att inte ge honom en chans, det känns dumt att ta bort honom om han kanske lider av något man kan bota...

Eftersom man inte vet vad det är för fel på honom så känns det dumt att inte ge honom en chans, det känns dumt att ta bort honom om han kanske lider av något man kan bota...

Jomen precis, det var inte meningen att det skulle låta som något annat. Ursäkta om det blev tokigt.

nej jag förstod det med..
Är bara helt slut i kropp, hjärna och psyke just nu, man sitter ju i princip och väntar på att han ska dö just nu. De sa till oss igår att risken att vi får ta hem en frisk häst är en på miljonen..

tack älskling
är inge vidare att jobba, kan inte koncentrera mig..
hoppas du inte blev för chockad imorse!
Love you

ingen fara, du vet att det bara är att ringa om det är något! jag håller alla tummar och tår jag har för dig. i vilket fall som helst så har Gibson haft det himla bra hos dig den senaste tiden om man jämför med innan! Han har fått stå i en stor och fin hage tillsammans med många kompisar! Minns bara hur glad han blev när vi släppte ut honom på betet!!! Han har haft en härlig matte som tagit hand om honom varje dag! Hur det än går så vet vi att Gibbe är lycklig och tacksam för allt du gjort för honom, och en eloge till dig som tagit dig an honom!

Vi är ju så tajta, det fattas en bit utav mig just nu.

Fick pappersarbete utav Juan, stört tråkigt men slipper prata överdrivet mycket i telefon..

Gibson har cancer.
Igår när de skulle ta benmärg ifrån honom så fanns det ingen, de har satt in antibiotika som sista utväg, är han inte bättre om två dagar måste vi ta bort honom.

Det var då rakt ingen roligt besked. :( Jag har knappt hört talas om någon häst som fått cancer, det måste vara chockartat. Skänker dock en tanke till dig och din häst och hoppas att Gibson är en på miljonen...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka