- Svar: 19
- Visningar: 1 339
Uteritten slutade med att ryttaren trillade av och hästen Maia gav sig av. Hästen var sedan försvunnen i flera timmar innan den hittades.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fångat in hästen om det varit möjligt och självklart ringt 112.Funderade på det här: Vad hade ni gjort om ni hittade en sadlad häst ute i skogen och ingen ryttare syntes till? Ringt 112? I det här fallet var ryttaren ok men kunde lika gärna legat medvetslös någonstans.
Om den bara var betslad men utan sadel, hur hade du gjort då?Fångat in hästen om det varit möjligt och självklart ringt 112.
Samma sak. Den som hållit i kan ha blivit översprungen eller liknande.Om den bara var betslad men utan sadel, hur hade du gjort då?
Samma sak, vad hade det gjort för skillnad?Om den bara var betslad men utan sadel, hur hade du gjort då?
Skillnaden är att det då troligen inte är en avramling och inte lika stor risk att någon är skadad.Samma sak, vad hade det gjort för skillnad?
Hur tänker du då? Det kan ju varit någon som ridit barbacka och ramlat av. Även om det finns andra gårdar i närheten så kan man ha otur och landa olyckligt så man behöver hjälp.Skillnaden är att det då troligen inte är en avramling och inte lika stor risk att någon är skadad.
Såklart kan det det, men man kan inte ringa 112 för allt utan man för göra en bedömning av hur stor risken är.Hur tänker du då? Det kan ju varit någon som ridit barbacka och ramlat av. Även om det finns andra gårdar i närheten så kan man ha otur och landa olyckligt så man behöver hjälp.
Ja, och risken att någon skadat sig av att ramla av oavsett sadel eller inte kan vara stor. Att ringa skadar inte, de kan koppla vidare till polis och de bedömer det vara ett polisärende. Alla anrop till 112 leder inte till pådrag.Såklart kan det det, men man kan inte ringa 112 för allt utan man för göra en bedömning av hur stor risken är.
Det är väl en större risk att det är en avramling om hästen har träns på sig men ingen sadel, mycket större risk att något hänt då.Skillnaden är att det då troligen inte är en avramling och inte lika stor risk att någon är skadad.
Jag har hittat en betslad ponny utan sadel. Fångade in ponnyn och gick bakåt på stigen som jag misstänkte den kom ifrån och hittade barnet som ramlat av. Skadad men vid medvetande men ingen mobil på sig. ”Tvingade” barnet att låta mig ringa föräldrarna, visade sig barnet inte fick rida ut själv och framförallt inte utan sadel. Tur i oturen att det inte hände ngt värre. Hade ringt polisen annars om jag ej visste vem som ägde ponnyn.Funderade på det här: Vad hade ni gjort om ni hittade en sadlad häst ute i skogen och ingen ryttare syntes till? Ringt 112? I det här fallet var ryttaren ok men kunde lika gärna legat medvetslös någonstans.
Har hänt mig.Funderade på det här: Vad hade ni gjort om ni hittade en sadlad häst ute i skogen och ingen ryttare syntes till? Ringt 112? I det här fallet var ryttaren ok men kunde lika gärna legat medvetslös någonstans.