Förstoppad katt

millus

Trådstartare
Min kisse Ferguson har fått sitt korsband på vänster bak avslitet i slagsmål med en vildkatt. Han är röntgad och äter nu penicillin och kortison. Han äter mat och dricker vatten och kissar flera gånger per dag på lådan. Han är kelsjuk och spinner och vill bli gosad med så det märks inget fel på honom förutom att han är halt.

Problemet är att han inte bajsat på flera dagar, jag tror han bajsade senast i måndags kväll? Han har en egen låda inne i badrummet där han är instängd så jag har koll på vad han gör! Vad tusan ska jag göra?

Sv: Förstoppad katt

Köp paraffinolja! Det kan man använda vid tillfällig förstoppning hos katt, funkar jättebra. Finns på apoteket. Se till att få avsedd för djur, för den för människor är med apelsinsmak...

Kom på en grej till. Be at få en sån där plastspruta så du kan tvinga i kissen oljan med. Kör 5 ml morron middag kväll tills det blir önskat resultat i lådan. Kanske öka dosen till dubbla om det inte blir nåt snabbt. Stackars kissen, vad jobbigt det ska vara...

Jag fick rådet av vet att ge messmör. De kan oxå va ett alternativ. I alla fall min gammeltant slickade av egen vilja.

Det var en bra idé, det har jag ju hemma nu direkt....springer till kylskåpet!

Han slickade en slick av messmöret sen satte han sig på lådan och bajsade...ÄNTLIGEN!!! Nu kan jag slappna av det iaf, nu behöver jag bara oroa mig om läkningen av benet.

De va häftigt...! Får skriva några rader till messmörsfabriken så de kan skriva att det är förstoppningshämmande på förpackningen! ;)

Nja, nu var det väl inte messmörets förtjänst, för det tog en minut högst från att han slickat på messmöret tills han bajsade...

Jag är så fjantig så jag mms:ade en bild på bajset till mamma!!!

Jaa, jag förstod nog det. Himla ämnesomsättning han måste ha annars...;)

Hoppas mor uppskattar fotot!

Jaa, här skickas inga bilder på barnbarnen inte!!!

Stackars min mamma...

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 550
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hur tar men steget att låta sin älskade vän somna in. Hur vet man om det är dags? Jag har en gammal kastrerad kattherrre som bott hos...
Svar
12
· Visningar
2 234
Senast: annie_cool
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 187
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama