fölet för stor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tinderpunk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 992
T

Tinderpunk

commemara + PRE hingst finns det risk att fölet blir för stor när väl fölningen är på g?? nyfiken

Kanske snarare risk för betäckningsskador då hingsten är så pass mycket större än stoet. Fölet däremot anpassar sig till moderns storlek så länge den är i livmodern.

Varför då? Ponnyston betäcks ju med halvblodshingstar och fölungarna kommer ut ändå. Är det stor storleksskillnad på hingsten, större, så används ju semin så betäckningen borde ju inte innebära något problem det heller.

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 253
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
455
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke... 2
Svar
25
· Visningar
1 726
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka